L'Audiència Nacional espanyola ha arxivat la causa contra nou activistes anarquistes detinguts pels Mossos d'Esquadra el passat 28 d'octubre en el marc de l'Operació Pandora II. Una operació que va provocar el mateix dia una manifestació a Manresa que va convocar unes 200 persones. Entre els anarquistes detinguts hi havia dos veïns de Manresa que van ser posats en llibertat tres dies després. La magistrada Carmen Lamela critica les investigacions realitzades per la policia catalana en afirmar que "no s'han obtingut en el present procediment dades objectives, accessibles a tercers i verificables que puguin considerar-se indicis per afirmar, ni tan sols de manera indiciària, la participació dels investigats en els fets que se'ls imputa".
La jutgessa afirma que les investigacions dels Mossos d'Esquadra "s'han limitat a informar sobre reunions, viatges i visites a centres penitenciaris". La decisió arriba després que tots els advocats de les detingudes presentessin un recurs conjunt on reclamaven tancar el procediment.
La interlocutòria, avançada per La Directa i confirmada a l'ACN per fonts jurídiques, assegura que els Mossos només van aconseguir comprovar que els investigats es relacionaven amb persones del col·lectiu anarquista, alguns d'ells amb antecedents penals, però no veu cap prova sobre possibles delictes ni sobre la pertinença a cap organització terrorista.
Operatiu Pandora II
L'operació Pandora II la van realitzar més de 500 agents dels Mossos d'Esquadra desplegats a les ciutats de Barcelona i Manresa, amb un total de deu escorcolls a l'Ateneu Llibertari de Sants i domicilis particulars dels barris de Gràcia, el Clot, Sant Andreu del Palomar i dos de la ciutat de Manresa. Un dels detinguts va ser Quim Gimeno, que posteriorment va denunciar un intent d'extorsió per convertir-se en confident de la policia espanyola, cas que va denunciar als jutjats.
La policia relacionava els detinguts amb l'autoria de diversos atemptats explosius i incendiaris els anys 2012 i 2013 a entitats bancàries, que, segons fonts policials, van posar en greu perill la integritat física de les persones.
El cas està relacionat amb una primera fase del desembre del 2014 en què es van detenir onze persones, de les quals set van ingressar provisionalment a presó per ordre del jutge de l'Audiència Nacional Javier Gómez Bermúdez, i es van produir 14 registres, entre ells a la Kasa de la Muntanya, al districte de Gràcia; a més de l'Ateneu del Palomar, al barri de Sant Andreu, i a l'Ateneu Anarquista del Poble Sec, a Sabadell i a Manresa. A més, una d'aquestes entrades es va produir a Madrid. El jutge els va atribuir aleshores delictes de constitució, promoció, direcció i pertinença a organització terrorista en relació amb delictes de tinença i dipòsit d'explosius i delictes de danys i estralls amb finalitat terrorista.
Arxivat el cas contra nou anarquistes, dos d'ells manresans, detinguts en l'operació Pandora II
Els Mossos d'Esquadra van arrestar nou persones a l'octubre per presumptes vinculacions amb terrorisme i organització criminal | La magistrada de l'Audiència Nacional espanyola no veu demostrades les acusacions
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 15 de juny de 2016 a les 19:19
Actualitzat el 15 de juny de 2016 a les 19:41
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós