Esquerra Unida i Alternativa de Manresa considera que el nou model impulsat per l'Ajuntament de Manresa busca ser una zona única. Poder escollir entre 9 i 12 centres no concorda amb el principi de proximitat, criteri pot ser positiu si les famílies poden escollir entre 4 i 5 centres. Segons Ricard Sánchez, coordinador de l'organització, "el nou model en lloc de flexibilitzar la rigidesa de la divisió anterior passa a una zona única de facto, això no és criteri de proximitat".
Per a EUiA, escollir tants centres acaba afavorint les escoles amb més avantatjades. Aquest mètode perjudica l'equilibri i diversitat de l'alumnat de cada centre, trencant així amb l'escola com a element cohesionador dels barris. Afirmen que "generalment són les famílies amb més capacitat econòmica aquelles que es desplacen per portar els seus fills a escoles més ben vistes", Sánchez conclou que "l'Ajuntament ha de ser conscient que aquest nou mapa aprofundirà les diferències entre escoles i dificultarà la bona gestió de la diversitat i la cohesió econòmica i social".
EUiA s'oposa al nou mapa escolar de Manresa
Consideren que el govern de la ciutat busca fer una zona única
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de gener de 2013 a les 14:01
Et pot interessar
-
Societat Una vuitantena de professionals del Bages de l'àmbit de la infermeria commemoren el Dia Internacional a Santpedor
-
Societat La Plataforma Ciutadana de Santpedor crida a la participació massiva en el referèndum pel nou CAP
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Vallès de Manresa, aquest dissabte
-
Societat L'Ajuntament de Manresa penja la bandera per commemorar el Dia contra la LGTBI-fòbia
-
Societat UManresa acull la III Jornada de Fisioteràpia a la Catalunya Central
-
Societat Una investigadora d'Althaia lidera un estudi sobre com la contaminació influeix en els infants