A causa dels abandonaments d'estiu, les instal·lacions de la Protectora d'Animals, on actualment hi viuen uns 120 gossos i 400 gats, han desbordat la seva capacitat d'acollida. Per aquest motiu l'Ajuntament de Manresa i la protectora han decidit que només atendran les urgències d'animals, ja sigui per animals ferits, animals que creen alarma social o cadells sense mare.
A l'estiu l'abandonament d'animals de companyia, sobretot gossos, creix exponencialment. Malgrat que s'han dut a terme nombroses campanyes de divulgació per sensibilitzar i denunciar aquesta nafra social, el període estival continua sent conflictiu pels peluts.
Així, tot i que semblava que l'índex d'abandonaments estava en un punt d'estabilitat, les gosseres municipals gestionades per la Protectora d'Animals de Manresa i les instal·lacions pròpies de la mateixa protectora es troben en una situació límit.
Actualment en les instal·lacions hi habiten uns 120 gossos i uns 400 gats, xifres que superen la capacitat d'ocupació i fan que des de l'Ajuntament de Manresa i la Protectora s'hagi pres la decisió de només atendre les urgències d'animals, ja sigui per animals ferits, animals que creen alarma social o cadells sense mare, fins que la situació de col·lapse disminueixi. Igualment, la resta de situacions seran valorades individualment i s'intentarà buscar una solució.
Per pal·liar aquesta situació, que a més, es veu agreujada per les altes temperatures que han de suportar els animals a l'estiu, es fa una crida a la ciutadania per tal que aquells que vulguin i puguin acollir, de forma responsable algun dels animals, es poden adreçar a l'Aixopluc, a Can Poc Oli s/n.
La Protectora d'Animals de Manresa està saturada i demana acolliments
A causa dels abandonaments d'estiu, les instal·lacions on actualment hi viuen uns 120 gossos i 400 gats, desborda la seva capacitat d'acollida
ARA A PORTADA
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
-
L'alcalde de Manresa talla a Vox arran de no haver condemnat dos feminicidis: «Lliçons, les justes» Pere Fontanals
Publicat el 01 de juliol de 2019 a les 11:17
Actualitzat el 01 de juliol de 2019 a les 11:22
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa una campanya de Nadal per promoure la compra de proximitat
-
Societat
El SAD de Manresa reparteix lots de Nadal a totes les persones ateses als domicilis
-
Societat
L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la fauna del riu Cardener al seu pas per Manresa
-
Societat
El campanar del Roser de Súria tornarà a sonar gràcies als pressupostos participatius
-
Societat
Santpedor acaba els treballs de millora ambiental a la riera de Joncadella, al Mirador de Montserrat
-
Societat
Castellbell i el Vilar iniciarà al gener el Pla Especial del Catàleg de masies i cases rurals
