L'escola Jeroni de Moragas d'Ampans tindrà més alumnes que l'any passat

L'augment dels inscrits per aquest curs escolar també ha fet que el centre hagi contractat cinc professionals més

Publicat el 08 de setembre de 2016 a les 09:41
L'escola Jeroni de Moragas d'Ampans començarà dilluns que ve, 12 de setembre, el nou curs escolar 2016-2017 amb un nou increment d'alumnes matriculats. L'escola atendrà durant aquest curs un total de 222 alumnes, divuit més que l'any passat, i l'increment de dues noves aules. El creixement de matrícula es veu compensat amb l'ampliació del claustre escolar amb cinc professionals més: dos mestres, dos educadors i un fisioterapeuta.

Aquest curs, l'escola seguirà atenent les demandes de suport a alumnes amb necessitats educatives especials  escolaritzats a les aules dels centres ordinaris, en col·laboració amb els Serveis Territorials d'Ensenyament a la Catalunya central. D'aquesta forma es consolida com un dels 11 únics centres a Catalunya que actuen com a centres proveïdors de serveis i recursos (CEEPSIR) de suport a la inclusió.

L'escola Jeroni Moragas d'Ampans està desenvolupant aquesta funció des de l'any 2010 en un àmbit d'actuació que s'ha anat ampliant i que actualment engloba escoles de Manresa, Solsona, Navàs, Sallent, Monistrol de Montserrat i Sant Vicenç de Castellet, i ha fet formació als equips docents d'una desena d'escoles i d'instituts en l'abordatge dels trastorns de conducta i necessitats educatives especials.

D'altra banda, l'escola Jeroni de Moragas seguirà aplicant durant aquest curs itineraris formatius de  professionalització, que incorporen en el seu programa àrees curriculars personalitzades i pràctiques laborals destinades als alumnes més grans, amb  acords de col·laboració amb els ajuntaments de Santpedor i Manresa. També en aquest sentit el Departament d'Ensenyament ha anunciat  per aquest curs un pla pilot de desenvolupament d'itineraris formatius específics (IFE) per a joves amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada en 8 centres d'educació especial. Ampans preveu acollir-s'hi en un futur.
 
Durant aquest curs escolar el Departament d'Ensenyament preveu aprovar el Decret d'Escola Inclusiva en el que ha estat treballant conjuntament amb entitats, experts i professionals, entre els quals s'hi troba Ampans.