Una vintena de municipis catalans i Andorra la Vella compten, des d'aquest any, amb el seu propi joc de taula. Es tracta d'una iniciativa de dos joves emprenedors que té com a objectiu que la gent passi una bona estona i, a la vegada, conegui els carrers, edificis, associacions i les festes i tradicions característiques i que formen la identitat d'aquestes localitats. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens o on estàs vivint i fer caliu", explica un dels seus impulsors, Oriol Farràs.
El projecte va néixer després que un dels seus impulsors, Oriol Farràs, elaborés un joc de taula personalitzat com a regal d'amic invisible per a un company de la residència universitària. A partir d'aquí, i després de crear l'any passat els primers jocs a les ciutats de Berga i Olot, Farràs, juntament amb Jordi Noguera i Joan Farré, van fundar “Yourcity” per arribar al màxim de ciutats possibles.
El punt fort d'aquest projecte, expliquen els seus impulsors, és la proximitat i el sentiment de pertinença que les persones que hi juguen tenen amb el municipi, ja que s'adreça a un públic molt específic. "Toca un punt que t'estimes i també té un toc nostàlgic", explica Farràs, que afegeix que aquesta "il·lusió" que transmet el joc s'aconsegueix recollint les "festes, tradicions i les maneres de fer" dels seus habitants, a banda d'incloure els carrers i edificis més representatius. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens i on estàs vivint i fer caliu", explica.
Noguera explica que a cada localitat han buscat habitants perquè els ajudin a aconseguir que el joc sigui representatiu de la seva història i costums. De moment, els dos emprenedors han creat jocs ambientats en una vintena de municipis d'arreu de Catalunya, com ara Lleida, Tarragona, Girona, Sant Cugat, Salou, Balaguer, Vic, Mollerussa, Reus, Igualada, Matadepera, Granollers i també a Andorra la Vella.
Manresa, protagonista d'un nou joc de taula
A més de carrers, la iniciativa recull entitats, festes i tradicions per reforçar el sentiment de pertinença dels veïns
ARA A PORTADA
-
Francesc de Salvany: el prohom manresà que va posar 3.000 lliures per comprar les finques per construir el convent de les Caputxines Pere Fontanals
-
Les últimes voluntats de l'última caputxina: «Que el convent quedi per a l'ús social i cultural de Manresa» Pere Fontanals
-
Fem Manresa proposa convertir el Convent de les Caputxines en habitatge d'emergència i parc verd al Barri Antic Pere Fontanals
-
Junts Manresa reclama que el convent de les Caputxines se cedeixi gratuïtament a la ciutat i rebutja que l'Ajuntament el compri Pere Fontanals
-
Publicat el 31 d’octubre de 2021 a les 03:51
Et pot interessar
-
Societat Joviat i Càritas Manresa s'alien per afavorir la inclusió social a través de la formació
-
Societat La recerca en infermeria a Althaia es duplica en cinc anys
-
Societat Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial de l'ELA
-
Societat El Consorci de l'Agulla impulsa un projecte integral per millorar l'accés al parc des de Sant Fruitós
-
Societat Manresa obre una nova Oficina d'Atenció a les Persones Grans al Mercat Puigmercadal
-
Societat Els millors treballs de recerca sobre aigua, ciència i tecnologia, reconeguts a l'InfoSéquia