Aquest dimecres ha tingut lloc al Museu de la Tècnica de Manresa, la roda de premsa de presentació de l'exposició Les matemàtiques i la vida, amb l'assistència del vicepresident de la Fundació Aigües de Manresa, Josep Alabern, Montserrat Alsina, de la UPC a Manresa, el director del Museu de la Tècnica de Manresa, Eudald Serra, el regidor delegat d'Ensenyament i Universitat de Manresa, Antoni Massegú i el director del Centre de Banca de Clients de BBVA a Manresa, Carles Caballero.
Josep Alabern ha volgut destacar que "tenim la percepció de que els museus són llocs on guardar-hi coses, i ara tendeixen a que als Museus hi passin coses, i aquesta exposició és un clar exemple d'això". El regidor delegat d'Ensenyament i Universitat de Manresa, Antoni Massegú, ha volgut mostrar el suport de l'Ajuntament en aquesta iniciativa ja que "ens va semblar una idea excel·lent per molts motius: Manresa com a ciutat de coneixement, i per altra banda, potenciar tot l'apartat científic, de les STEAM, en tots els àmbits i les vocacions científiques sobretot entre les noies". El regidor també ha volgut posar èmfasi en el curs de guiatge d'activitats cientificotecnològiques que ha promogut l'Ajuntament. Un curs pilot i innovador, que compta amb un gran nombre d'estudiants d'enginyeria.
Carles Caballero, del BBVA, ha reiterat el seu suport al projecte, i l'orgull de ser "continuadors de la tasca de Caixa Manresa i col·laborar en l'actualització d'aquesta exposició que durant 10 anys ha estat funcionant amb èxit". Tot seguit, Eudald Serra, director del Museu de la Tècnica de Manresa, ha explicat que amb la mostra també s'ha volgut que "les escoles trobin una extensió de l'aula. Les escoles de la zona han acollit la proposta amb molt bons ulls, amb més de 2.000 alumnes fins a final de curs ja inscrits, i convidem a les escoles que no ho han fet encara, que s'apuntin".
Finalment, Montserrat Alsina, de la UPC Manresa, ha destacat que el projecte "Steam en acció, és el projecte que com a UPC, juntament amb el Parc de la Sèquia i el Museu de la Tècnica, estem impulsant i liderant. Un projecte del que l'exposició n'és l'espurna".
La inauguració
El proper divendres 31 de gener es portarà a terme la inauguració de l'exposició. A les 17.30h començarà Les matemàtiques a la màgia i viceversa, de Sergio Belmonte, i a les 18.30h es portarà a terme la inauguració institucional, seguida d'una visita oberta a la mostra.
L'exposició
L'exposició Les matemàtiques i la vida, element central del projecte que s'interrelacionarà amb les exposicions permanents del Museu de la Tècnica, va néixer a Manresa fa 10 anys a través de la Fundació Caixa Manresa i del departament de matemàtiques de la UPC. Des de llavors, ha estat comissionada per Montserrat Alsina, professora investigadora del Departament de Matemàtiques de la UPC a Manresa, i ha voltat per Catalunya en aquesta dècada amb gran èxit de públic. Entre les novetats, hi haurà panells renovats amb focus en sostenibilitat i transformació digital, a proposta de BBVA i que s'incorporaran properament. L'exposició es podrà visitar de dimarts a diumenge de 10 a 14h.
Totes les activitats per escoles i per famílies que es faran, es podran conèixer i reservar a través de la pàgina web del Parc de la Sèquia.
El projecte Steam en acció
La mostra és l'element central d'un projecte Steam, acrònim de Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics, que serà una proposta educativa transversal que pretén educar als estudiants a partir de les vivències del dia a dia. A més de l'exposició, s'han programat activitats multidisciplinaris i interactives, dirigides a un públic que va dels 3 fins als 18 anys, totes elles pensades i desenvolupades des de la UPC Manresa. Per ara ja hi ha més de 2.000 alumnes inscrits.
Des de l'organització es vol que l'exposició esdevingui un pol d'atracció d'aquest tipus d'activitats i a la vegada, ser altaveu d'aquelles que es fan en altres espais de la ciutat o de la Catalunya Central.
Un nou muntatge al Museu de la Tècnica explicarà la relació entre «Les matemàtiques i la vida»
La inauguració de l'exposició, divendres, donarà el tret de sortida a tota una sèrie d'activitats STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics)
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el 29 de gener de 2020 a les 15:30
Actualitzat el 29 de gener de 2020 a les 16:22
Et pot interessar
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Súria commemora per primera vegada el Dia Internacional de les Vídues amb una xerrada i un dinar de germanor
-
Societat Sant Fruitós obre 22 expedients durant el juny per abocaments i males pràctiques amb els residus
-
Societat La PAHC denuncia un desnonament imminent al Bloc 8 i exigeix a l'Ajuntament que l'expropiï
-
Societat L'Escola de Salut de Súria tanca la 4a edició amb més activitats i participació