14
de desembre
de
2023, 15:25
Actualitzat:
16:48h
El barri del Poblenou de Barcelona és un dels més polifacètics, revolucionats i gentrificats de la ciutat. A través de l'obra del 22@, la zona ha patit un canvi radical en poques dècades, encara que segueix mantenint carrers, edificis i espais que apuntalen l'essència del nucli industrial. En un dels seus racons apareix un aparador que, a simple vista, podria semblar normal. Fins i tot pot arribar a passar desapercebut. Però darrere del seu vidre hi ha un escenari, simple, elegant, lluminós, per on han actuat un gran cartell d'artistes internacionals i nacionals, emergents o consagrats.
L'aparador del Gallery Sessions forma part de la cultura musical digital de centenars de milers de persones. Des del 2020 han construït una litúrgia única que ha acabat captant les majors figures de la Generació Z de l'actualitat musical i diversos artistes consagrats. Ara, després de tres anys, el fenomen de la Julieta ha esdevingut el primer Gallery de la història en català.
L'artista de 22 anys, integrant de la nova generació de música urbana del país, ha consagrat el seu estil arreu del territori, a la resta de l'Estat i ja a nivell internacional. El fet que aterri a un Gallery, amb l'historial de sessions que ja té l'aparador musical a la seva esquena, la consolida encara més en el panorama.
La llista de gegants que engreixa el canal de YouTube on publiquen les actuacions és extraordinària: Young Miko, Morad, Manuel Turizo, María Becerra, Yung Beef, Trueno, Mala Rodríguez, Tiago PZK, Duki & Bizarrap, Saramalacara, Rigoberta Bandini... Fins a 57 Gallery en tres anys, acumulant desenes de milions de reproduccions.
És crucial l'aposta de les publicacions transmèdia: YouTube, TikTok i Instagram. En cadascuna de les plataformes tenen una estratègia diferencial per fer brillar les actuacions i acumulen, de manera literal, milions i milions de reproduccions o reaccions. Això els ha permès connectar amb el nou públic que ja no consumeix, només, la música a través d'un espai molt concret. La nova narrativa musical, que és fer versions de les cançons que interpreten els artistes, també els dona un punt diferencial davant d'altres projectes.
La capacitat d'exposar el seu projecte els ha dut a diversos èxits, com col·laboracions amb marques com Adidas o Amazon, a més de formats d'entrevistes o musicals diferents com el Chat Meals amb Vicio (amb un primer episodi viral i polèmic de BB Trickz).
L'aparador no només ha gaudit de residència a Barcelona, sinó que també ha viscut trasllats a altres ciutats, la més recent a Mèxic D.F. per gravar amb Danna Paola. Julieta doncs, passa a formar part d'un aparador de luxe com cap altre en el mercat i el Gallery, per fi, pot reivindicar que també parla en català.
L'aparador del Gallery Sessions forma part de la cultura musical digital de centenars de milers de persones. Des del 2020 han construït una litúrgia única que ha acabat captant les majors figures de la Generació Z de l'actualitat musical i diversos artistes consagrats. Ara, després de tres anys, el fenomen de la Julieta ha esdevingut el primer Gallery de la història en català.
L'artista de 22 anys, integrant de la nova generació de música urbana del país, ha consagrat el seu estil arreu del territori, a la resta de l'Estat i ja a nivell internacional. El fet que aterri a un Gallery, amb l'historial de sessions que ja té l'aparador musical a la seva esquena, la consolida encara més en el panorama.
La llista de gegants que engreixa el canal de YouTube on publiquen les actuacions és extraordinària: Young Miko, Morad, Manuel Turizo, María Becerra, Yung Beef, Trueno, Mala Rodríguez, Tiago PZK, Duki & Bizarrap, Saramalacara, Rigoberta Bandini... Fins a 57 Gallery en tres anys, acumulant desenes de milions de reproduccions.
L'aparador forma part de l'Acid House, bressol del Gallery, que va ser creat i impulsat per l'empresa de disseny i narrativa Folch Studio i la productora audiovisual White Horse. El project manager de tot plegat és en Genís Pena, responsable directe dels artistes que arriben i de l'aposta per un projecte com aquest. L'aparador, que té un nom (Window Gallery), estava pensat per exposar peces d'art o perquè fos una espècie de mirador de diversos projectes. Tal com expliquen a Nació des del Gallery, la pandèmia els va fer brollar la idea "d'apropar els concerts" a la gent i, entre diversos factors, neixen les Sessions. Ara ja és un símbol de la cultura musical, urbana i de la Barcelona artística del segle XXI.Estreno de @el_moraddd "Mama me dice" en nuestro canal de youtube.
— GALLERY (@gallerysessions) October 6, 2022
-
Mira la sesión aquí:https://t.co/Nz0Pgk5pfI
y descubre la localización de la nueva flagship de @adidas_ES en Passeig de Gràcia 2, que abre sus puertas el próximo jueves 13 de octubre.#gallerysessions#moradpic.twitter.com/US3C3mm9NG
En declaracions a Nació, Pena ha celebrat amb moltes ganes la incorporació de Julieta al Gallery: "Creiem que a Catalunya s'està fent música que està al nivell dels artistes de renom internacional i ella està en un moment d'expansió de projecció global. Ens agrada moltíssim formar-ne part, aportar aquest granet de sorra per impulsar-la més amunt". El project manager també reconeix la feina feta en aquests més de dos anys i del renom fora de les fronteres de Catalunya i l'Estat que ja té el Gallery. "Estem molt contents", ha insistit.Ya disponible Mwah :3 (Acoustic) de @_rusowsky: https://t.co/7kPZIlcL1epic.twitter.com/9J9NBDBZ16
— GALLERY (@gallerysessions) August 10, 2023
Les claus del triomf del Gallery Sessions
L'aposta audiovisual i narrativa dels seus responsables ha connectat de manera directa amb el públic de les noves generacions gràcies al talent i a la vista per diversos elements. El primer és la tria d'artistes (i respectives cançons) que aterren al Gallery. No va ser casual que comencés tot plegat, ara ja fa tres anys, amb Amaia i Alizz. L'olfacte de Pena i l'equip de les dues companyies que fan créixer el Gallery en són responsables.És crucial l'aposta de les publicacions transmèdia: YouTube, TikTok i Instagram. En cadascuna de les plataformes tenen una estratègia diferencial per fer brillar les actuacions i acumulen, de manera literal, milions i milions de reproduccions o reaccions. Això els ha permès connectar amb el nou públic que ja no consumeix, només, la música a través d'un espai molt concret. La nova narrativa musical, que és fer versions de les cançons que interpreten els artistes, també els dona un punt diferencial davant d'altres projectes.
Out now @ManuelTurizoMTZ - “La bachata”
— GALLERY (@gallerysessions) October 21, 2022
-
Mira la sesión completa aquí: https://t.co/B7qvQ3QAAf
-#gallerysessions#manuelturizopic.twitter.com/Y7okEJf239
La capacitat d'exposar el seu projecte els ha dut a diversos èxits, com col·laboracions amb marques com Adidas o Amazon, a més de formats d'entrevistes o musicals diferents com el Chat Meals amb Vicio (amb un primer episodi viral i polèmic de BB Trickz).
L'aparador no només ha gaudit de residència a Barcelona, sinó que també ha viscut trasllats a altres ciutats, la més recent a Mèxic D.F. per gravar amb Danna Paola. Julieta doncs, passa a formar part d'un aparador de luxe com cap altre en el mercat i el Gallery, per fi, pot reivindicar que també parla en català.