Canvis a Instagram i Facebook: «stories i reels» en ordre cronològic per complir amb la llei europea

L'empresa Meta anuncia a través d'un comunicat alguns canvis per tal de complir amb la Llei europea de Serveis Digitals

  • Imatge d'arxiu -
Publicat el 22 d’agost de 2023 a les 19:45
Actualitzat el 23 d’agost de 2023 a les 17:52
Meta, l'empresa propietària de Facebook i Instagram, ha anunciat nous canvis en les dues xarxes socials. Ho fa per tal de complir amb la Llei europea de Serveis Digitals, segons ha indicat la companyia en un recent comunicat.

El principal canvi i el més destacat és que les "stories" i els "reels" apareixeran de manera cronològica als usuaris. És a dir, del més nou al més antic. "A Facebook i Instagram, els usuaris tindran l'opció de veure 'stories' i 'reels' només de les persones que segueixen, classificats en ordre cronològic", ha detallat Nick Clegg, el president d'assumptes globals de Meta

Actualment, els continguts apareixen ordenats en funció de les persones amb les quals interactues més, perquè així no et perdis les seves publicacions. Un altre dels canvis en la mateixa línia és que els usuaris "podran veure els resultats de la cerca basant-se només en les paraules que ingressin, en comptes de personalitzar-los específicament segons la seva activitat anterior i interessos personals", ha explicat Clegg

En el comunicat de Meta, l'empresa també ha anunciat que ha llançat una biblioteca d'anuncis ampliada per tal d'oferir més transparència en la publicitat que mostra a les seves xarxes socials. També, ha posat a la disposició dels internautes més detalls sobre els algoritmes de recomanació i ha introduït nous límits sobre com els anunciants poden dirigir-se als adolescents.