Brussel·les ha obert una investigació a Meta, Apple i Alphabet, propietària de Google, per un possible incompliment de la llei de mercats digitals (DMA) introduïda el passat 2022. En concret, des de la Unió Europea se'ls acusa d'abusar de la seva posició de poder i posicionar la seva publicitat per sobre de la seva competència. En cas de confirmar-se les sospites, les tres empreses es podrien enfrontar a una multa que podria arribar al 10% dels seus ingressos anuals i a un 20% en cas de fer-ho reiteradament.
Margrethe Vestager, comissària europea d'Economia i Societat Digitals, i Thierry Breton, comissari europeu de Mercat Interior, han confirmat aquest dilluns l'inici d'aquesta investigació cap a tres de les sis empreses digitals denominades com a gatekeepers o "guardians d'accés" per vetllar per un "espai digital més just". Aclareixen que consideren que les mesures aplicades per aquestes empreses no són suficients i no s'adapten als requeriments de la llei. La investigació acabarà en un termini de 12 mesos, segons l'informat en el comunicat.
Concretament, des d'Europa se sospita que Alphabet dona preferència als seus serveis en les cerques a Google. Referent a Apple, creuen que la companyia pot estar dificultant als usuaris accedir als serveis dels competidors i, pel que fa a Meta, Brussel·les l'acusa d'introduir una opció que permetia pagar per no utilitzar les dades personals sense oferir una alternativa.
L'objectiu principal de la llei de mercats digitals és la d'evitar i eliminar els monopolis digitals de les sis grans empreses -Alphabet, Apple, Meta, Microsoft, Amazon i ByteDance- per beneficiar la competitivitat de companyies més petites. D'aquesta manera, els anomenats gatekeepers ja no podran posicionar la seva publicitat i productes al capdavant per afavorir a l'ecosistema digital.
A més, aquesta nova investigació se suma a la sanció aplicada a Apple de 1.840 milions d'euros. En aquest cas, l'empresa americana va resultar culpable de prohibir l'accés d'altres aplicacions de música en línia a l'Apple Store per beneficiar el seu propi servei.
[plantillavirals]
Europa investiga tres gegants tecnològics per «sospites» de monopoli
Brussel·les considera que Meta, Apple i Google no s'adapten als requeriments de la llei de mercats digitals i suposen un perill per un "espai digital just"

- Vestager exposa que les tres empreses no compleixen la Llei de Mercats Digitals -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Catalanofòbia a les xarxes després que Salvador Illa demanés ajuda a la UME per l'incendi del Baix Ebre Víctor Rodrigo
-
Gerard Romero, aplaudit per la seva cobertura especial de l'incendi del Baix Ebre a Twitch Víctor Rodrigo
-
YouTube canviarà radicalment la monetització: certs canals podrien tenir els dies comptats Guillem Delso
-
El darrer baluard del catalanisme juvenil: així ha estat l'edició del 50è aniversari del Canet Rock Víctor Rodrigo
-
Publicat el 25 de març de 2024 a les 14:00
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 14:09
Et pot interessar
-
Tecnologia Un de cada cinc joves diu haver estat víctima d'imatges sexualitzades fetes amb IA
-
Tecnologia Cau la plataforma X arreu del món
-
Tecnologia Què és el doble factor d'autenticació que recomana activar l'Agència de Ciberseguretat aquest estiu?
-
Tecnologia Els ciberatacs ja han compromès les dades de gairebé 100.000 persones el 2025
-
Tecnologia Aquestes són les contrasenyes més comunes (i més insegures) a l’Estat
-
Tecnologia Canvis en el disseny de WhatsApp: arriben els colors als xats