"Els terminis eren molt ajustats i el repte molt gran, però ho hem assolit amb bona nota", ha explicat la delegada del Govern de la Generalitat, Laura Vilagrà. En aquest sentit, Vilagrà ha remarcat "el salt molt important" que ha fet la Generalitat que ha passat de 5 oficines a 32. "Algunes d'aquestes són pròpies i d'altres compartides amb diferents ens", tot i que en el cas de Vic és pròpiament una oficina de l'ATC. "Era un gran repte i l'hem assolit".

Treballadors i autoritats, durant la inauguració de l'ATC a Vic. Foto: Carles Fiter
Per la seva banda, el director de l'ATC, Eduard Vilà, ha remarcat que la nova oficina dona "un servei que ara oferien tres instàncies". Vilà ha explicat que es tracta de "la gestió de tributs cedits, com són l'impost sobre transmissions patrimonials, l'impost d'actes jurídics documentats, els impostos de successions i donacions". D'altra banda, "també es prestarà gestió dels tributs propis que emanen del Parlament de Catalunya, i tota la recaptació executiva, com el Servei Català de Trànsit (SCT)".
Vilà també ha explicat que suposa "una millora" pel ciutadà, ja que s'ha incorporat "un personal de molta qualitat" i aplicatius que facilitaran "el compliment de les obligacions tributàries dels contribuents". A la nova oficina, d'uns 200 m2, hi treballen deu persones, la majoria dels quals provenen d'oficines liquidadores.
Una estructura d'Estat
El president de Consell Comarcal d'Osona, Joan Roca, ha remarcat que la nova oficina "és una peça molt important per a totes les polítiques de futur i de recaptació d'impostos", com una estructura d'Estat. En aquest mateix sentit, l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha apuntat que es tracta d'un "moment històric" perquè s'ha posat "la primera base d'una estructura d'Estat", cosa que "reafirma que Vic i Osona volem ser protagonistes d'aquest moment".

Autoritats i treballadors, durant la inauguració de l'ATC a Vic Foto: Carles Fiter

Les noves oficines obren oficalment aquest 4 de setembre Foto: Carles Fiter