Creacció acull un centre d'alt rendiment tecnològic sobre solucions Microsoft

El projecte preveu donar feina cada any a 20 persones especialitzades en Microsoft Dynamics | L'equipament estarà actiu a mitjan del 2015

Publicat el 21 d’octubre de 2014 a les 09:03
Actualitzat el 21 d’octubre de 2014 a les 16:23

Jordi Marin, director general de Microsoft a Catalunya; Jordi Montaña, rector de la UVic-UCC, i Juan Antonio Herrero, president del grup Quonext. Foto: Adrià Costa


Creacció - agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement-, Quonext - principal majorista de Microsoft Dynamics del sud d’Europa- i la Fundació Universitària Balmes (FUB) -entitat titular de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC)- van signar dilluns, 20 d'octubre, un acord per crear el primer Centre de Desenvolupament Tecnològic (CEDART) a Vic.

El centre, que tindrà la seva seu a la casa Convalescència, començarà la seva activitat a mitjan del 2015 i es preveu que creï cada any 20 llocs de treball especialitzats en el desenvolupament de solucions Microsoft Dynamics. Aquesta línia de software se centra en aportar coneixements empresarials que van des de la gestió de les relacions amb els clients (CRM) fins la planificació de recursos (ERP).

El conveni també preveu la creació d’un postgrau sobre Programació i Implantació de Solucions Microsoft Dynamics que impartirà la UVic-UCC a partir del gener de l'any vinent. El curs de postgrau, de 750 hores, inclou una clàusula que permetrà a aquells que el superin, incorporar-se al CEDART de manera automàtica amb un contracte de pràctiques de sis mesos.

Els signants d'aquest acord van ser: el president de Creacció i regidor de Ciutat del Coneixement de l’Ajuntament de Vic, Josep Arimany; el president del grup Quonext, Juan Antonio Herrero; el director general de la FUB, Joan Turró, i el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña. A banda de les persones esmentades, a l'acte també hi van assistir diverses personalitats del món empresarial, tecnològic i acadèmic.
 

Jordi Marin, Jordi Montaña, Josep Arimany, Pere Torres, Juan Antonio Herrero i Joan Turró. Foto: Adrià Costa


Durant l'acte el president de Quonext Group va afirmar que “aquest acord és una excel·lent notícia per a totes les parts. Vic podrà retenir el gran talent que alberga la ciutat i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya podrà oferir un producte amb garanties immediates d’inserció al mercat laboral”.

D'altra banda, el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, va voler  remarcar el pas endavant que suposa  aquest projecte explicant que “pel desenvolupament del futur del país és important ser testimonis d’iniciatives com aquestes que són un signe de lliçó dels nous temps”.

L'última intervenció va ser la del rector de la UVic-UCC que va donar les gràcies per la importància d'aquest acord i va subratllar el paper del Servei de Carreres Professionals de la Universitat per a que els alumnes tinguin bona vinculació amb el món professional.
 

Jordi Montaña, Juan Antonio Herrero, Joan Arimany, Jordi Marin i Joan Turró. Foto: Adrià Costa