En marxa el tercer carril de la C-17 entre Granollers i Parets en sentit sud

L’obra ha comportat una inversió de 10,5 milions d'euros

Publicat el 09 de febrer de 2022 a les 11:55
Actualitzat el 09 de febrer de 2022 a les 14:54
Aquest dimecres s'ha posat en marxa el tercer carril de la C-17 en sentit sud, entre Granollers i Parets del Vallès. Un tram entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 pel qual circulen cada dia uns 90.000 vehicles que es preveu que augmentin fins els 100.000 en els pròxims deu anys.

Els treballs han consistit construcció d’un tercer carril i la reordenació d’accessos en la calçada sentit Barcelona, entre l'enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers (C-352). L’actuació ha abastat una longitud de quatre quilòmetres i comprèn els municipis de Granollers, Lliçà de Vall i Parets del Vallès. El carril addicional s'ha construït integrant com a tercer carril el ramal que s’incorpora des de la ronda sud de Granollers, fins passat l’enllaç de la C-35, on la carretera actualment ja tenia tres carrils.

L'ampliació de la calçada ha comportat, també, haver d'adaptar les connexions dels ramals d’entrada i sortida dels enllaços, i generar una nova sortida dels del tronc de la C-17 al quilòmetre 17 per millorar l’accessibilitat al polígon de Llevant. Els accessos directes s’han anul·lat i ara els vehicles es canalitzen a través d’aquests enllaços, la calçada lateral  i de la nova sortida esmentada. D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, s’ha remodelat l’enllaç entre la C-35 i la C-17.

L'acte ha comptat amb la presència de diversos alcaldes de la zona, a més del secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori. Ricard Font ha valorat que l'actuació "permet guanyar en seguretat i reduir la congestió i, per tant, contribuir a la reducció d’emissions i a la lluita contra el canvi climàtic". 

[h3]Inversió de 60 milions[/h3]
L'obra ha suposat una inversió de 10 milions i mig d'euros i s'emmarca en el pla d’actuacions de 60 milions que el Govern està desplegant en aquest eix viari que uneix l’àrea de Barcelona, el Vallès Oriental, Osona i el Ripollès. 

Hi ha en marxa el tercer carril, també entre Parets i Granollers però en sentit nord, que hauria d'estar a punt a principis de l'any que ve; la reordenació d’accessos de diverses zones industrials a Granollers i Lliçà d’Amunt; la redacció del projecte per fer una passarel·la per a vianants a Parets; la millora del paviment entre la Garriga i Centelles;  l'execució de les obres per instal·lar proteccions acústiques entre la Garriga i Tagamanent, que a la tardor començaran al tram entre Granollers i Canovelles; estan al període final els treballs pels accessos a l'autovia a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda; i han començat els primers treballs per a la millora de l’accessibilitat a Mollet i Martorelles a la Vinyota.
 

Mapa de les actuacions Foto: Generalitat



Pel que fa al nou ramal d’enllaç amb l’AP-7, en sentit Barcelona, la Generalitat ha explicat que "està pendent d’acordar tècnicament amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la solució per a resoldre la congestió" que pateix aquesta zona. 

Segons Font, tots aquestes actuacions "faciliten la mobilitat quotidiana dels veïns i veïnes, afavoreixen les comunicacions al sector econòmic, i generen possibilitats d’atreure noves inversions que permetin reactivar l’economia".