Èxit de la primera jornada d'agents cívics de l'administració local catalana celebrada a Vic

La capital d'Osona estrena el web "Veïnat+" que promou les experiències positives en matèria de civisme a la localitat

Publicat el 22 de novembre de 2016 a les 11:10

Una cinquantena de municipis van participar, el divendres passat, en la primera jornada d'agents cívics de l'administració local catalana. Tal com explica l'Ajuntament de Vic, la jornada tècnica "Present i futur de la figura de l'agent cívic a l'administració catalana" va demostrar la necessitat de crear un espai de trobada per parlar i potenciar una figura clau en el diàleg amb la ciutadania.

Susagna Roura, regidora de Convivència i Seguretat, va mostrar-se molt satisfeta per haver copsat aquesta necessitat i que la ciutat de Vic hagi estat el primer municipi català en endegar una jornada d'aquestes característiques en què més de 150 persones, de 52 municipis d'arreu del país, van poder debatre i compartir experiències d'un cos que vetlla per reforçar els valors del respecte, la comunicació i el diàleg.

Roura va destacar que els agents cívics es basen en la coordinació i la comunicació dins de l'àmbit veïnal per tal de resoldre conflictes entre la ciutadania. Per aquest motiu, esdevenen una peça clau per conèixer la realitat quotidiana del territori.

Experiències positives entre veïns

Cristina Molas, tècnica de civisme de l'Ajuntament de Vic, va destacar que gràcies a la prevenció i mediació de conflictes s'evita que la problemàtica es magnifiqui o pugi d'intensitat i això és el que es pot trobar el visitant que entri al nou web municipal "Veïnat +". Presentada durant la jornada, aquesta pàgina web programada pels alumnes d'informàtica de la Casa d'oficis, mostra les experiències positives narrades pels propis veïns.

Una dècada amb agents cívics

Des de l'any 2011 els agents cívics de la ciutat de Vic formen part de la regidoria de Convivència i Seguretat juntament amb el servei de mediació i la guàrdia urbana. Un servei municipal que s'ocupa de difondre l'ordenança de bon govern, civisme, bons costums i convivència ciutadans, aprovada en el ple del 24 d'abril de 2006, a través de campanyes informatives per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i en què es regulen els usos dels espais públics.

Al llarg d'aquesta dècada s'ha definit un perfil de treballador que encaixa dins l'estructura organitzativa municipal. A dia d'avui, Vic disposa d'una persona que coordina l'equip i quatre persones més dins el cos d'agents cívics que estan estretament vinculats. A més, es compta amb el servei de mediació format per un parell de mediadors i una administrativa. En total, vuit persones dedicades a escoltar la gent i mediar els conflictes veïnals quan n'hi ha.

Susagna Roura va manifestar que es pretén consolidar el cos d'agents cívics i el servei de mediació en estreta col·laboració amb els guàrdies de proximitat, fomentant el treball transversal i remarcant la voluntat de servei complet de cara al ciutadà.

Consulta el nou web de l'Ajuntament de Vic: Veïnat+