La Càtedra de Bioètica Fundació Grífols de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) organitzarà, els propers 24 i 25 de gener a l’Aula Magna del campus Vic, el seu primer Congrés Internacional de Bioètica. Aquesta serà la primera vegada que una trobada d’aquestes característiques reuneixi les figures més rellevants de la bioètica a l’Estat espanyol. El programa també comptarà amb presència de ponents internacionals.
El congrés proposa analitzar, discutir i reflexionar a l’entorn de l’educació i l’aprenentatge d’aquesta branca de l’ètica. També pretén inspirar i promoure mètodes d’ensenyament i projectes de recerca innovadors en aquest àmbit, tant en l’esfera acadèmica com en la pràctica clínica. En aquest sentit, el dia abans de l’inici del congrés, el 23 de gener, tindrà lloc un seminari satèl·lit que reunirà un grup d’experts en bioètica de tot l’Estat, amb l’objectiu de crear una xarxa de treball i de recerca conjunta de la qual sorgeixin projectes col·laboratius i transversals.
Mirada crítica a la formació actual en bioètica
A través de conferències i taules rodones, durant el congrés “es coneixeran diferents experiències internacionals en l’ensenyament i l’aprenentatge de la bioètica”, i es farà “una mirada crítica a com s’està formant actualment als estudiants i als professionals” en aquest camp, explica Núria Terribas, directora juntament amb Victòria Camps de la Càtedra de Bioètica. Segons Terribas, també “s’hi presentaran propostes innovadores per millorar els mètodes d’ensenyament i s’hi reflexionarà sobre la necessitat d’involucrar la societat en el debat de la bioètica”.
El programa del Congrés Internacional de Bioètica es dirigeix especialment a membres de societats científiques, de comitès d’ètica i d’associacions de bioètica. També està adreçat a professors i investigadors d’universitats amb estudis en ciències de la salut, filosofia o dret, així com a membres de col·legis professionals. En aquesta primera edició l’organització espera reunir un centenar de persones.
La Càtedra de Bioètica compta, per a l’organització d’aquest esdeveniment, amb la col·laboració dels grups de recerca de la UVic-UCC TR2Lab (Reparació i regeneració tissular), M3O (Methodology, Methods, Models and Health and Social Outcomes) i SaMIS (Salut Mental i Innovació Social) i de la Càtedra d’Educació Mèdica, sota el paraigua del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS) i amb la secretaria tècnica de la FORES (Fundació d’Osona per la Recerca i l’Educació Sanitàries).
La UVic reunirà les figures més rellevants de la bioètica aquest gener
L’organització proposa reflexionar sobre l’educació i l’aprenentatge d’aquesta branca de l’ètica i promoure mètodes d’ensenyament i projectes de recerca innovadors en un congrés internacional
ARA A PORTADA
-
La pressió popular guanya el pols a Vic: el Bisbat suspèn tots els actes religiosos de la diada de Sant Miquel Irene Giménez Vinyet
-
-
El Meteocat emet un avís per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres Guillem Delso
-
-
Les comparses del seguici de Festa Major de Vic anuncien accions de rebuig a la presència de Luis Argüello Irene Giménez Vinyet
Publicat el 12 de gener de 2019 a les 14:32
Et pot interessar
-
Societat Territori preveu enllestir el pla alternatiu de transport pel tall de l'R3 de la tardor a finals de juliol
-
Societat Manlleu obrirà la piscina municipal d'estiu la setmana vinent
-
Societat Imatges que són «un tresor»: digitalitzen més de 5.000 hores de gravació de la desapareguda Televisió d'Osona
-
Societat Intent d'ocupació frustrat al carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat El Parlament dona llum verda a tramitar per lectura única el projecte de llei perquè Aiguafreda passi a Osona
-
Societat La ciutat de Vic, un referent del cinema oriental