Ja fa dos anys que les hospitalitats de la Mare de Déu de Lourdes de Vic i Solsona no poden celebrar el tradicional pelegrinatge a Lourdes de França a causa de la pandèmia de la Covid-19. Per això, aquest cap de setmana s'ha organitzat un "minipelegrinatge" pel territori i així, tal com expliquen en una nota, "reviure la flama i l'ambient que s'hi respira".
El dissabte es va fer una vetlla de pregària a la parròquia de Lourdes de Vic preparada pel grup de joves; i un viacrucis a l'ermita de Lourdes de Prats de Lluçanès. La catedral de Vic va acollir al dissabte a la tarda l'acte central i de més assistència, on es va fer el Res del Rosari i una processó de torxes pels carrers adjacents a la catedral i al Museu Episcopal. Tot plegat per recordar la tradicional processó mariana que es fa a Lourdes.
El diumenge al matí, l'activitat es va traslladar al monestir de Santa Maria de Ripoll, que va acollir la missa de cloenda i un piscolabis de fi de festa. Des de l'organització esperen celebrar el pelegrinatge el proper 2022, que cauria de l'11 al 15 de juny.
[plantillacoronavirus]
Un «minipelegrinatge» a Lourdes pels carrers de Vic
L'hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Vic simula alguns dels actes que s'acostumen a celebrar a França
ARA A PORTADA
-
Una diada de Sant Miquels del Sants de Vic farcida de tradició, cultura popular i... escridassada al Bisbat Irene Giménez Vinyet
-
-
La pressió popular guanya el pols a Vic: el Bisbat suspèn tots els actes religiosos de la diada de Sant Miquel Irene Giménez Vinyet
-
Les comparses del seguici de Festa Major de Vic anuncien accions de rebuig a la presència de Luis Argüello Irene Giménez Vinyet
Publicat el 05 d’octubre de 2021 a les 12:55
Et pot interessar
-
Societat Territori preveu enllestir el pla alternatiu de transport pel tall de l'R3 de la tardor a finals de juliol
-
Societat Vic es prepara per a una polèmica diada de Sant Miquels dels Sants
-
Societat Manlleu obrirà la piscina municipal d'estiu la setmana vinent
-
Societat Imatges que són «un tresor»: digitalitzen més de 5.000 hores de gravació de la desapareguda Televisió d'Osona
-
Societat Intent d'ocupació frustrat al carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat El Parlament dona llum verda a tramitar per lectura única el projecte de llei perquè Aiguafreda passi a Osona