​Una companyia nord-americana compra l'empresa osonenca IQAP Masterbatch

La química de les Masies de Roda té una plantilla d’uns 160 treballadors

Publicat el 05 de gener de 2018 a les 08:47
Actualitzat el 05 de gener de 2018 a les 08:48

La seu d'Iqap Masterbatch a les Masies de Roda Foto: iqapgroup.com


La química nord-americana PolyOne Corporation ha adquirit l’empresa osonenca IQAP Masterbatch. Es tracta d’una empresa familiar amb seu a les Masies de Roda i que es dedica a la coloració i als additus en plàstic, cable, PVC i tèxtil.

Encara es desconeix l’import de l'operació, tot i que es calcula que s’enfila als 50 milions d’euros. La pime osonenca va guanyar 2,18 milions el 2016 i va facturar-ne 41,3. D’aquesta manera, PolyOne ha fet la primera adquisició corporativa a Catalunya en l’exercici d’aquest 2018.

Iqap Masterbarch va ser fundada per Xavier Rovira el 1979 i té una plantilla d’uns 160 treballadors. L’empresa compta amb una planta de producció a la República Txeca des de 2005, a més de fàbriques a Vic i Ibi (Alicant), i un laboratori a Egüés (Navarra).