[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FBW5MXv4IzY[/youtube]
La Guàrdia Civil ha detectat un abocament de residus contaminants a una riera propera de Seva. El SEPRONA (Servei de Protecció de la Natura) ha obert diligències per un possible delicte contra el medi ambient i ho ha posat en coneixement del Jutjat d'Instrucció número 1 de Vic i del Servei d'Urbanisme i Medi Ambient de la Fiscalia Provincial de Barcelona.
Els agents van fer una inspecció rutinària a un abocador, que únicament té habilitació per emmagatzemar material inorgànic, i van detectar irregularitats en l'emmagatzematge i tractament de residus.
Tal com explica el cos en una nota, els abocaments es feien a través d'una canalització parcialment soterrada amb una bomba de succió introduïda en una bassa de lixiviats (un líquid produït per la descomposició de residus orgànics). Aquests abocaments il·legals es barrejaven amb aigües netes de la riera.
L'abocador està situat a una antiga pedrera que va tancar l'activitat d'explotació per superar el nivell freàtic. Això va provocar un aqüífer i l'aparició d'aquest estanc al fons de la pedrera. Les fortes pluges d'aquests dies han produït que es negués la bassa i hagin aflorat lixiviats que es produeixen per la degradació de matèria orgànica en descomposició de residus urbans i que l’abocador no té habilitació per emmagatzemar.
VÍDEO Detecten un abocament de residus contaminants a una riera de Seva
La Guàrdia Civil ho ha posat en coneixement dels jutjats de Vic i la Fiscalia de Barcelona
ARA A PORTADA
-
La pressió popular guanya el pols a Vic: el Bisbat suspèn tots els actes religiosos de la diada de Sant Miquel Irene Giménez Vinyet
-
-
El Meteocat emet un avís per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres Guillem Delso
-
-
Les comparses del seguici de Festa Major de Vic anuncien accions de rebuig a la presència de Luis Argüello Irene Giménez Vinyet
Publicat el 27 d’abril de 2020 a les 12:36
Actualitzat el 27 d’abril de 2020 a les 12:37
Et pot interessar
-
Societat Territori preveu enllestir el pla alternatiu de transport pel tall de l'R3 de la tardor a finals de juliol
-
Societat Manlleu obrirà la piscina municipal d'estiu la setmana vinent
-
Societat Imatges que són «un tresor»: digitalitzen més de 5.000 hores de gravació de la desapareguda Televisió d'Osona
-
Societat Intent d'ocupació frustrat al carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat El Parlament dona llum verda a tramitar per lectura única el projecte de llei perquè Aiguafreda passi a Osona
-
Societat La ciutat de Vic, un referent del cinema oriental