El secretari d'Economia de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, creu que la nova posició d'Espanya sobre el cas escocès "demostra" que "en el dret internacional i en la pràctica a la Unió Europea s'imposa el pragmatisme". En una entrevista al 3/24, Aragonès s'ha referit així a la posició expressada pel ministre d'Exteriors espanyol, Alfonso Dastis, que ha assegurat que "d'entrada" Espanya no vetaria l'accés d'una Escòcia independent a la Unió Europea, en l'escenari del Brexit.
Segons Aragonès, "han canviat les circumstàncies" i aquest "pragmatisme amb Escòcia es produirà també" en el cas de la independència de Catalunya. Amb tot, el secretari d'Economia ha insistit que s'ha de "treballar fins al final" per assolir un referèndum pactat amb l'estat.
Aragonès s'ha mostrat convençut que el recurs del govern espanyol als pressupostos de la Generalitat "serà acceptat" pel Tribunal Constitucional. Ha insistit que s'ha d'"intentar fins al final un referèndum pactat amb l'estat" però que "si això no és possible farem com el govern escocès".
El secretari d'Economia també s'ha referit a les inversions en infraestructures anunciades dimarts passat pel president Rajoy. En aquest sentit, ha recordat que "els fets els veurem en els pressupostos" de l'estat, que és on es veurà si aquestes inversions "tenen coherència amb la propaganda" de l'anunci, i després s'haurà de veure "que s'executi".
D'altra banda Aragonès ha explicat que la Generalitat rebrà aquest 1.600 milions d'euros de la liquidació amb l'estat que corresponen a l'any 2015 però que el departament de Montoro no va trametre. Segons Aragonès, aquest és un exemple de com el govern espanyol utilitza la recaptació d'impostos "a favor dels seus interessos, per finançar-se a cost zero a costa de les autonomies" i per això "és tan important tenir la clau de la caixa i recaptar tots els impostos" des de Catalunya.
Aragonès creu que a Europa «s'imposarà el pragmatisme» amb una Catalunya independent
Política
El secretari d'Economia de la Generalitat veu en la nova posició d'Espanya sobre Escòcia i la Unió Europea un "canvi de circumstàncies"
ARA A PORTADA
-
-
Política Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra Lluís Girona Boffi
-
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
02 d’abril de 2017 a
les 11:30
Et pot interessar
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
