Arenys no es fa enrere

Publicat el 04 de setembre de 2009 a les 07:15
 
Els organitzadors, en els seus tretze
 
Els organitzadors del referèndum independentista d'Arenys de Munt, al Maresme, ja compten amb espais alternatius per celebrar  la consulta del 13 de setembre, si la justícia acaba prohibint definitivament que es faci en dependències municipals. A més ja han deixat clar, que si poden, utilitzaran les dependències municipals pagant per evitar responsabilitats a l’Ajuntament. El Moviment Arenyenc per l’Autodeterminació, convocant de la consulta, la manté.
 
Dilluns, vista per resoldre les al•legacions
 
Dilluns vinent, , se sabrà si la jutge aixeca o manté la suspensió cautelar de la consulta. La magistrada titular del Jutjat Contenciós Administratiu número 14 de Barcelona ha citat el consistori i l'advocat de l'Estat per acabar de prendre la decisió. Considera que el referèndum envaeix competències reservades a l'Estat i que l'Ajuntament s'ha excedit donant suport a la consulta, ja que ha facilitat dependències municipals perquè es pugui dur a terme.
 
Els municipis a la defensa: ‘tots els pobles poden consultar als veïns’

El president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), Salvador Esteve, va declarar ahir al vespre que 'tots els pobles tenen dret a consultar els seus veïns'. El també alcalde de Martorell, Baix Llobregat, lamentava 'que es compliquin les coses senzilles', va qualificar  de 'despropòsit' que es permeti la manifestació d'un grup com la Falange i va ironitzar que 's'ha embolicat tot de tal manera que al final cada poble de Catalunya acabarà fent un referèndum'.
 
ICV, qualifica la interposició del recurs de ‘lamentable’

El diputat d'Iniciativa per Catalunya-Verds-Esquerra Unida i Alternativa al Congrés dels Diputats, Joan Herrera, ahir al vespre sortia a la palestra considerant 'lamentable' l'actuació de l'advocat de l'estat anul•lant l'acord de l'Ajuntament d'Arenys de Munt que donava suport a la consulta popular sobre l'autodeterminació de Catalunya. Herrera creu que 'les coses no s'haurien pogut fer pitjor' i és una acció 'que Iniciativa condemna'. Segons Joan Herrera, els fets estan situats 'fora de la realitat'. El líder ecosocialista creu que cal fer una reflexió 'a fons' sobre el paper de l'advocacia de l'Estat 'perquè últimament les coses no funcionen'.

Falange, desafia Saura

El partit Falange ha presentat recurs davant el Departament d'Interior, que va ajornar la marxa falangista el dia 20 perquè no coincidís amb la consulta d'autodeterminació de Catalunya que es celebrarà a Arenys. Els dirigents de la formació mantenen la convocatòria i es mostren confiats que la justícia els donarà la raó i podran manifestar-se.