La presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol, es "bolcarà" per aconseguir que es puguin utilitzar les llengües oficials a la cambra baixa "el més ràpid possible". Entrevistada per TVE i la SER, Armengol ha explicat que es reunirà amb els grups parlamentaris per buscar el "consens": "Vull intentar que hi hagi diàleg entre tots perquè puguem complir amb aquest objectiu el més ràpid possible". La presidenta de la cambra ha remarcat que fer-ho possible comporta unes complexitats i que s'hauran de veure, també, les possibilitats tècniques per garantir-ho. Armengol, que aquest divendres s'ha reunit amb el Rei, creu que la majoria progressista a la mesa del Congrés "marca el camí" per a la investidura.
[noticiadiari]2/261528[/noticiadiari]
La presidenta del Congrés reunirà per primer cop la Mesa aquest divendres al migdia "per posar la maquinària en marxa" i fer que la institució "camini a ritme ràpid". Sobre el compromís perquè a la cambra baixa també es pugui parlar català, eusquera i gallec, Armengol ha coincidit que el Congrés "ha de representar l'Espanya real", amb la "diversitat i riquesa lingüística". Tot i que en el seu discurs d'investidura va assegurar que l'aplicació seria immediata, Armengol ha concretat que per a fer-ho realitat s'hauran d'abordar algunes qüestions tècniques. A més, ha dit que té voluntat de "buscar acords" també en aquest assumpte.
Armengol ha evitat pronunciar-se sobre si l'amnistia té cabuda o no, i ha demanat deixar per debatre "cada cosa al seu temps". "Serà una legislatura intensa i que segur que estarà basada a buscar solucions als problemes de la gent i als problemes territorials que té Espanya", ha argumentat. Un altre dels assumptes en què la nova presidenta s'ha compromès a centrar els esforços és en la lluita contra la violència masclista.
Armengol buscarà el «consens» dels grups per articular l'ús de les llengües al Congrés
La presidenta de la cambra, que s'ha reunit amb el rei després de ser escollida, evita pronunciar-se sobre l'amnistia
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2023 a les 12:45
Actualitzat el 18 d’agost de 2023 a les 16:44
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo