Elsa Artadi descarta ser la primera presidenta de la Generalitat. La cap de campanya i número 10 de la llista de Junts per Catalunya per Barcelona ho ha afirmat en una entrevista al programa Via Lliure, de Rac1. En aquest sentit, ha destacat que "les nostres opcions passen pel president Carles Puigdemont" i recorda que "l'objectiu" de la candidatura era "restaurar el president i les institucions: que Puigdemont torni com a president al Palau de la Generalitat" i també afirma que "derrotar el 155 passa per restituir la situació d'abans de la seva aplicació.
Artadi, des de Brussel·les, celebra que Mariano Rajoy, president del govern espanyol, comenci a parlar però etziba que amb qui ho ha de fer és "els partits sobiranistes que són els clars guanyadors de les eleccions". De moment, "encara no hem tingut cap contacte amb la Moncloa."
En el mateix programa, Joan Vintró, catedràtic de Dret Constitucional de la UB, ha destacat que en el marc legal actual i el reglament del Parlament, "ara mateix no es podria investir president Carles Puigdemont" si no torna a Catalunya i participa en el debat al Parlament,. "La roca allí té un grau de fracturació i la pressió que suporta és molt baixa", ha explicat Montfort. "Si tornen a injectar gas, per molt a poc a poc que ho facin, quan arriben a aquest grau –que determina l'informe avalat pel Col·legi de Geòlegs de Catalunya- rebentarà. És igual si els litres de gas els costa un any o un dia injectar-los, rebentarà", ha advertit.
Artadi descarta ser presidenta de la Generalitat: «Les opcions passen per Puigdemont»
Des de Brussel·les ha afirmat que no hi ha hagut cap contacte amb la Moncloa després del 21-D
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de desembre de 2017 a les 09:07
Et pot interessar
-
Política L'ordre de detenció de Puigdemont arriba finalment a la taula del TC
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament