Calvo no dialogarà amb el Govern sobre autodeterminació perquè «no existeix»

La vicepresidenta de l'executiu espanyol en funcions assegura en un acte de precampanya a Barcelona que votar és democràtic "però amb les lleis a la mà"

Publicat el 26 d’octubre de 2019 a les 10:54
La vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, ha defensat aquest dissabte que l'executiu ja s'ha reunit amb el Govern en diverses ocasions, però ha advertit: "No parlarem del dret a l'autodeterminació, perquè no existeix".

En declaracions abans d'un acte del PSC, ha recordat que el govern espanyol va celebrar un consell de ministres a Barcelona el 2018 i ha dit que l'executiu no ha desconnectat dels problemes de Catalunya. "És evident que decidir i votar és democràtic. Però és abans democràtic votar amb les lleis a la mà", ha asseverat.

En ser preguntada per les trucades del president de la Generalitat, Quim Torra, al president del Govern, Pedro Sánchez, ha respost que, encara que insisteixi a parlar sobre l'autodeterminació, no ho faran "perquè no existeix, ni en aquesta democràcia ni en cap".