La politòloga i escriptora perellonenca Cinta Farnós (1986) es perfila com a nova directora del Consorci Memorial de la Batalla de l’Ebre (Comebe). Segons ha pogut confirmar Aguaita.cat, la seua incorporació es podria produir a finals d’este mes de gener, un cop nomenada per la conselleria de Justícia.
Serà un dels últims nomenaments que resta per tancar entre els càrrecs del govern ebrenc substituïts a conseqüència de la sortida de Junts de l’executiu de Pere Aragonés, que comporten també la destitució de l’encara director del Comebe, el rapitenc Joan Baptista Forcadell, que ocupa el càrrec des de l’agost del 2021.
Pel que fa a la trajectòria de la futura directora del Consorci, en els últims dos anys i mig (fins al passat mes de desembre), Farnós ha treballat desenvolupant polítiques de memòria democràtica a la Generalitat de Catalunya i també ha estat treballant com a tècnica superior en altres departaments, actualment a Interior, i també havia desenvolupat tasques relacionades amb les polítiques de gènere.
Així mateix, de la seua trajectòria professional destaca també la seua labor com a escriptora, inicialment en el camp de la narrativa curta, amb obres com Cosins llunyans i altres contes (2014), la guia gastronòmica Comer bien en el Camino de Santiago (2015) i les col·laboracions al diari digital Núvol escrivint opinió i crítica. El seu reconeixement públic com a escriptora va fer un salt endavant ara fa un any, quan va debutar amb un èxit molt notable en el gènere de la novel·la, amb el seu llibre Geosmina, sota el segell de la reapareguda editorial La Magrana.
Cinta Farnós es perfila com la nova directora del Consorci de la Batalla de l'Ebre
La politòloga i escriptora del Perelló ha treballat desenvolupant polítiques de memòria democràtica a la Generalitat de Catalunya i també com a tècnica superior en altres departaments i en tasques de polítiques de gènere
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de gener de 2023 a les 17:04
Et pot interessar
-
Política L’Espanya del cafè per a tothom es crema
-
Política El PP titlla Sánchez d'«incompetent» i el PSOE acusa els barons populars de de «zero utilitat»
-
Política «Illa no té un xec en blanc, però no tenir pressupostos seria un gran fracàs de país»
-
Política Illa arrencarà el curs fent efectiu el reforç del personal de la Hisenda catalana
-
Política Junqueras i Otegi es reuniran a Sant Sebastià per analitzar la situació política
-
Política Gonzalo Boye creu que la «desmobilització» dificulta l'ús d'una eina clau per a l'independentisme