"No em veig de segon de ningú, em veig d'alcalde". El cap de llista del PSC per a les pròximes eleccions del mes de maig a Barcelona, Jaume Collboni, ha descartat formar part del govern de Barcelona si ell no és batlle. Així de clar s'ha expressat en una entrevista amb el diari Ara, en la qual també ha detallat que només repetiria un acord amb Barcelona en Comú si ell governés la ciutat. En les dues últimes legislatures, Collboni ha format part de l'Ajuntament dins l'equip de la batllessa Ada Colau com a tinent d'alcalde després de pactar amb els comuns.
[noticiadiari]2/253141[/noticiadiari]
"Seran els barcelonins els que decideixin qui és alcalde", ha reblat l'alcaldable socialista, sense precisar. Segons ell, el candidat de Junts, Xavier Trias, i Colau "han pactat una campanya que intenta excloure el PSC". Però Collboni ha assegurat que "no se'n sortiran" perquè la ciutadania "s'adona d'aquestes coses" i el seu tàndem, immortalitzat en la foto de tots dos dinant en un restaurant de la capital catalana, "representa el passat".
No obstant això, Trias en una entrevista als mitjans va obrir la porta a governar amb ell. "Jo no tindria manies", van ser les seves paraules exactes. Sobre aquestes declaracions, Collboni ha volgut deixar clar que ell serà "un alcalde progressista amb un govern progressista que farà polítiques progressistes" i que precisament això serà el que marcarà els acords que es facin. El cap de files dels socialistes no té clar si el de Junts encaixa en aquest esquema. "El que sí que veig de Trias és que representa un partit, Junts, que en aquests moments és el factor d’inestabilitat que té Catalunya, i que té una contradicció interna molt important: pretendre fer de moderat amb el partit més radicalitzat del mapa polític català", ha sentenciat.
[noticiadiari]2/253025[/noticiadiari]
Collboni descarta formar part del govern de Barcelona si no és alcalde
En les dues últimes legislatures, el cap de llista del PSC ha format part del consistori dins l’equip d’Ada Colau com a tinent d’alcalde després de pactar amb Barcelona en Comú
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de febrer de 2023 a les 09:02
Et pot interessar
-
Política L'ordre de detenció de Puigdemont arriba finalment a la taula del TC
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament