El Bloque Nacionalista Galego (BNG) posa ara en quarantena l'acord adoptat per la seva militància de concórrer a les eleccions europees amb una candidatura conjunta amb EH-Bildu després de la decisió de la CUP de no presentar-se als comicis comunitaris. Així, tornarà a analitzar les possibilitats que té per a la cita del 25 de maig, incloent-hi la possibilitat d'anar amb ERC.
La formació que lidera Xavier Vence va optar per la coalició amb Bildu partint de la premissa que aquesta aliança possibilitava concórrer als comicis amb formacions de les tres nacionalitats històriques de l'Estat -Galícia, País Basc i Catalunya-, i tenint en compte que ERC va expressar la seva negativa a anar en coalició amb l'esquerra abertzale.
Tot amb tot, el desmarcatge de la CUP ha originat que el BNG repensi les seves aliances de cara a les europees, ja que l'única via que li queda és un acord bilateral, ja sigui amb Bildu, ja sigui amb ERC. Segons Vence, ERC manté les portes obertes a un acord en solitari amb el BNG.
El BNG es replanteja l'aliança amb Bildu després del no de la CUP
Reconsidera la possibilitat de col·ligar-se amb ERC
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 10 de març de 2014 a les 11:45
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat