La Generalitat no marxa satisfeta de la reunió amb el govern espanyol i considera insuficient l’autorització per part de l’Estat per emetre 680 milions de deute a curt termini, segons han informat fonts del Departament d’Economia i Hisenda aquest dijous, després de la reunió entre el vicepresident català Oriol Junqueras, i la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sánez de Santamaría, que ha estat acompanyada del Ministre d’Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro. L’executiu català voldria que s’abordés la seva reclamació per transformar 1.600 milions de deute a curt termini en endeutament a llarg termini, tal i com ha plantejat en diverses ocasions el vicepresident Junqueras.
D’altra banda, fonts del Departament d’Economia i Hisenda han destacat que el govern espanyol sí que ha admès que el dinamisme de l’economia catalana contribueix decisivament a la solidesa financera i a la capacitat d’endeutament de l’estat espanyol, especialment perquè el creixement del producte interior brut català és superior al ritme del dèficit públic. Aquestes mateixes fonts han lamentat que aquest reconeixement arriba després que l’executiu central hagi “jugat amb la reputació” de l’economia catalana.
Més enllà d’aquest reconeixement simbòlic al paper econòmic de Catalunya, el Govern fa un balanç “materialment pobre” de la reunió entre Junqueras, Sáenz de Santamaría i Montoro. A nivell material, a banda de l’autorització per part de l’Estat per refinançar els 680 milions de deute públic de la Generalitat a curt termini, el govern espanyol s’ha limitat a donar suport a la candidatura de Barcelona per acollir la seu de l’Agència Europea del Medicament, que actualment es troba a Londres i previsiblement abandonarà el Regne Unit arran del Brexit.
El Govern veu insuficients els 680 MEUR a curt termini
La Generalitat celebra que l’Estat reconegui ara que el dinamisme de l’economia catalana contribueix a la seva capacitat d’endeutament |Â El Departament d’Economia i Hisenda reclama allargar els venciments del deute | Fa un balanç “materialment pobre” de la reunió entre Junqueras, Sáenz de Santamaría i Montoro
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juliol de 2016 a les 17:39
Et pot interessar
-
Política Detinguts dos menors acusats de filtrar a internet dades sensibles de Pedro Sánchez i dos ministres
-
Política El PSC valida l'acord Puigdemont-Sánchez però descarta un referèndum d'autodeterminació
-
Política Collboni arrenca el pols del pressupost 2026 amb uns comptes rècord i l'escepticisme de l'oposició
-
Política «Que vagin a avortar a una altra banda»: Ayuso es nega a fer el registre de metges objectors
-
Política El PSC votarà en contra de negociar el referèndum d'autodeterminació que demanava Junts
-
Política El permís per defunció s'ampliarà fins als 10 dies