
Sota el lema "Fem el Col·legi del futur", Miquel Darnés encapçala la primera candidatura de caire sobiranista en la història del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona. La campanya va arrencar oficialment fa onze dies i desembocarà en les votacions electròniques del 5 i 6 de juny. Els altres aspirants són Manuel Nicolás i Josep Maria Aguilà. Enginyers BCN aplega més de 6.500 col·legiats i cada quatre anys renova la Junta de Govern amb votacions que realitzen els col·legiats via Internet.
"Estem compromesos amb el país, el Col·legi no pot quedar-se al marge de la societat catalana i dels esdeveniments que hi passen. Som socis d'Òmnium i sempre hem donat suport a la llengua i cultura catalanes", explica Darnés, que ha traslladat les seves aspiracions a diversos punts del territori català (Barcelona, Vic, Granollers, Badalona i Terrassa).
Darnés (1953), enginyer i periodista de Torelló, és el cap visible d'un equip format per onze persones , incloses tres dones –en cas de guanyar una d'elles seria la vicedegana- i l'actual degà, Joan Ribó, "que ens ajudarà al canvi. Som una candidatura continuïsta i a favor de la igualtat de gènere".
A banda del compromís amb el país, l'altra característica és la pluralitat, ja que la candidatura està formada per un ventall ampli d'edats i sectors, persones d'entre 23 i 75 anys que provenen de la funció pública, l'ensenyament o la indústria. L'equip s'estructura en una àrea tècnica, una econòmica i les comissions.
Apropar-se i expandir-se
La proximitat i l'obertura són les dues línies mestres del projecte. "Volem un Col·legi modern que faci obres per a la societat i obrir-nos a ella perquè a vegades som vistos de manera esbaiaixada i poc real i també ens volem internacionalitzar i obrir a nous horitzons", assegura Darnés. En aquest sentit, un dels objectius és arribar a acords amb els col·legis de Milà, Toulouse o Munic per tal que els col·legiats optin a treballar a fora.
Com a reptes de futur, dos grans escenaris: d'una banda, la unificació dels col·legis industrials (amb el pla Bolonya només existeix la figura de l’enginyer de grau, abans hi havia el tècnic i el superior) i, de l'altra, veure com adaptar-se a la nova Llei de Serveis Professionals "que canviarà les regles del joc i afectarà la col·legiació, que no serà tan obligatòria". Darnés també ha explicat que caldrà analitzar com queden les reserves d'activitats. El 4 de juny, acte final de campanya a l'Ateneu barcelonès.