ERC de Mollerussa deixa en minoria al PSC a l'equip de govern

Publicat el 17 de setembre de 2008 a les 08:48
Segons Ignasi Serret quan van formar govern amb el PSC un dels compromisos a què es va arribar va ser que els republicans donarien suport a Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que hi havia al damunt la taula a canvi que els socialistes tiressin endavant l'encàrrec d'una auditoria a una empresa externa per analitzar l'estat de comptes de l'ajuntament després d'anys de governs de majoria absoluta de CiU. Serret ha dit que després de parlar-ne cinc vegades i incloure-la en els pressupostos del 2008, l'auditoria no s'ha fet i l'únic que s'ha fet ha estat 'dilatar i marejar la perdiu' perquè 'no hi havia voluntat política'.

Per ERC la informació d'una auditoria externa 'objectiva' hagués estat més extensa que l'informe amb el qual ja es va conformar el PSC i han afegit que s'haguessin pogut prendre decisions més encertades d'acord amb la realitat econòmica que està 'patint' l'Ajuntament de Mollerussa, amb un important deute.

Serret ha afegit que els socialistes tampoc han donat el suport necessari amb l'aplicació i l'ordenació de les normes urbanístiques per la qual cosa, el regidor d'Urbanisme, Miquel Martín, 's'ha sentit desautoritzat' i fins hi tot 'posat en evidència en determinades situacions'. ERC ha assegurat en aquest sentit que no volen 'ser còmplices' de 'l'aplicació incorrecta' de les normes i la legislació urbanística.

Altres exemples sobre la decisió d'abandonar el govern municipal han estat referits a l'àrea que regentava el mateix Serret, Educació. Segons els republicans era una àrea 'absolutament desbordada físicament i humanament' i per falta de criteri polític del PSC s'han ajornat sense data les ampliacions i reformes de la regidoria.

D'altra banda, Serret ha apuntat que el model que ells defensaven sobre els serveis públics o concertats es va aturar amb el plantejament d'una residència per a gent gran amb capital privat per part del PSC. Els republicans han recriminat als socialistes que s'estan 'esmerçant' esforços en projectes 'més promocionals per la ciutat' que necessaris.

Des del moment en què es va aprovar el nou cartipàs, Serret ha indicat que ja es va entreveure una línia continuista per part del PSC respecte als anteriors governs municipals de Mollerussa.

Per últim, Serret ha dit que surten del govern 'amb la consciència ben alta' perquè consideren que amb les tres àrees que regentaven, Educació, Urbanisme i Acció Social i Ciutadania, han engegat unes línies de treball 'basades amb criteris clars'. Així mateix, ha dit que des de l'oposició treballaran de forma activa, constructiva i raonable i que donaran suport a totes les qüestions amb què coincideixin amb el PSC.

Sobre la possibilitat de presentar una moció de censura a l'alcaldessa, els republicans han remarcat que ho descarten d'entrada, i sobre el fet de vaticinar un possible acord de govern amb CiU, Serret ha dit que la realitat política continua essent la mateixa del dia de les eleccions de 2007 i que per tant no pactaran amb els nacionalistes per fer govern tot i que no ha descartat possibles acords puntuals o mocions conjuntes.

Ginestà reconeix algunes discrepàncies a Urbanisme però remarca que s'esperava més diàleg amb ERC

L'alcaldessa de Mollerussa, Teresa Ginestà, ha lamentat d'entrada la decisió que ERC els ha comunicat aquest dimecres per sorpresa perquè considera que era millor treballar plegats pel futur de la ciutat. Això no obstant, ha reconegut algunes discrepàncies amb el regidor d'Urbanisme i la seva àrea tot i que ha insistit què aquestes possibles diferències d'opinió 's'han resolt sempre atenent als informes jurídics i tècnics de la casa'.

Ginestà ha assenyalat en aquest sentit que no es pot estar sempre bloquejant la gestió d'un poble, i en aquest cas en una àrea urbanística que afecta a empreses de la construcció, i també a particulars que han fet inversions per fer habitatges o comerços.

Pel que fa a la qüestió de l'auditoria externa, Ginestà ha dit que quan es va entrar al govern, ERC ja els va manifestar la voluntat de fer-la però que després de consultes amb els assessors es va indicar que una auditoria no serviria per res i que comportava moltes despeses i una paralització temporal de l'ajuntament.

Sobre les acusacions de mantenir una línia continuista amb l'anterior equip de govern, l'alcaldessa ha assenyalat que no hi està d'acord i que els ciutadans valoraran d'aquí a tres anys els resultats de la línia de govern actual. Ginestà ha dit que tenien molt clar que assumien un ajuntament amb problemes i ha afegit que continuaran treballant tant com puguin amb la mateixa il·lusió per tirar Mollerussa endavant.

Finalment Ginestà ha negat rotundament la possibilitat de plantejar-se una moció de confiança i ha dit que governaran amb minoria fent majors esforços per aconseguir el consens amb l'oposició. El futur de les tres regidories que ocupaven els republicans es resoldrà en els propers dies, segons Ginestà.