Ha tornat com un rellotge -millor dit, com un cronòmetre- la maledicció dels blocs electorals. Aquell període d'excepció informativa en el qual els partits polítics pacten entre ells el minutatge i l'ordre de les informacions (sic) que poden arribar als ciutadans a través dels mitjans públics, com si disposar d'un espai preassignat els garantís un percentatge de vots.
Fa temps que els periodistes catalans i espanyols passem vergonya davant dels nostres col·legues europeus, siguin alemanys o grecs, francesos o portuguesos, britànics o italians... Tant se val, tots obren els ulls com taronges quan s'assabenten d'aquesta xacra que arrosseguem des de la transició, d'aquest fòssil autoritari amb el qual ens castiguen els partits polítics cada cop que hi ha eleccions. El vell sistema de partits colonitza els mitjans públics per a, després, no refiar-se'n i decidir les escaletes dels informatius pel mateix mètode que es reparteixen els magistrats del Tribunal Constitucional o els seients del CAC.
El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha organitzat una campanya internacional per denunciar aquesta imposició. En un vídeo, els periodistes europeus denuncien els blocs electorals i els situen fora de la democràcia. O sigui que, amb els partits sords, no ens queda més remei que recorrer a l'eslògan: No als blocs. Informació, sí; propaganda, no.
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina Redacció
Publicat el 08 de maig de 2014 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El Govern preveu avançar abans en els pressupostos que en el finançament
-
Política El PSC, ERC, els Comuns i la CUP condemnen el genocidi a Gaza i donen suport a la Flotilla