Espanya és un país condicionat per la llarga dictadura i una transició posterior que van generar unes classes dirigents obsessionades en despolititzar la ciutadania. "Haga como yo y no se meta en política", deia el tirà, i així va arribar la UCD, un conglomerat sense ideologia i, més tard, el PSOE, que González i Guerra van convertir de partit marxista fins a la gestoria d'interessos més eficaç de Madrid i rodalia.
L'extrem de la despolitització va ser José Luis Rodríguez Zapatero. Ell i els seus -i, sobretot les seves- ministres van considerar que ser d'esquerres era no només rebaixar impostos sinó, també, regalar diners a les famílies que tenien un nen -fos pobre, ric o molt ric- i a qualsevol que cobrés prou com perquè li retornessin 400 euros de l'IRPF. Espanya era una festa plena d'alegres Bibianas i Leires que es consideraven en conjunció planetària amb Obama.
Però el punt més alt de la frivolitat va recaure en aquell "¡Capitán, mande firmes!" pensat per lluir l'embaràs de Carme Chacón. Per aquella època ja feia molts anys que Espanya havia oblidat la política, substituïda per les fotos del mur d'un Facebook col·lectiu.
Però aquells temps són lluny i aquest dimarts a Carme Chacón li van exigir una decisió política. I ella, perplexa, no va saber prémer cap botó.
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 27 de febrer de 2013 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»
-
Política Carles Puigdemont i els riscos de trencar amb el PSOE: què hi ha pendent a Suïssa?
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent