Espanya és un país condicionat per la llarga dictadura i una transició posterior que van generar unes classes dirigents obsessionades en despolititzar la ciutadania. "Haga como yo y no se meta en política", deia el tirà, i així va arribar la UCD, un conglomerat sense ideologia i, més tard, el PSOE, que González i Guerra van convertir de partit marxista fins a la gestoria d'interessos més eficaç de Madrid i rodalia.
L'extrem de la despolitització va ser José Luis Rodríguez Zapatero. Ell i els seus -i, sobretot les seves- ministres van considerar que ser d'esquerres era no només rebaixar impostos sinó, també, regalar diners a les famílies que tenien un nen -fos pobre, ric o molt ric- i a qualsevol que cobrés prou com perquè li retornessin 400 euros de l'IRPF. Espanya era una festa plena d'alegres Bibianas i Leires que es consideraven en conjunció planetària amb Obama.
Però el punt més alt de la frivolitat va recaure en aquell "¡Capitán, mande firmes!" pensat per lluir l'embaràs de Carme Chacón. Per aquella època ja feia molts anys que Espanya havia oblidat la política, substituïda per les fotos del mur d'un Facebook col·lectiu.
Però aquells temps són lluny i aquest dimarts a Carme Chacón li van exigir una decisió política. I ella, perplexa, no va saber prémer cap botó.
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
27 de febrer de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
