El líder d'ICV al Congrés espanyol i portaveu adjunt de la Izquierda Plural, Joan Coscubiela, ha qüestionat aquest dimarts el viatge a la Xina del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, per, al seu parer, "retre honors als mandarins xinesos".
Coscubiela ha indicat que Rajoy "no ha tingut permís" per viatjar a Pequín fins que no es va derogar la "justícia universal" espanyola i fins que no es va arxivar la causa oberta a l'Audiencia Nacional contra exmandataris xinesos pel genocidi al Tibet.
En aquest sentit, s'ha preguntat "per què Rajoy, que s'omple la boca de sobirania popular per negar el dret a decidir a Catalunya, no va tenir inconvenient en sotmetre la sobirania popular als mandarins xinesos".
"Esperem que el que faci Rajoy a la Xina tingui més dignitat que la preparació d'aquest viatge. Esperem que no aprengui dels mandarins xinesos com construir un sistema capitalista salvatge sense democràcia", ha conclòs.
ICV critica que Rajoy vagi «a retre honors als mandarins xinesos»
Joan Coscubiela carrega durament contra el règim comunista de Pequín
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2014 a les 12:00
Et pot interessar
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent
-
Política El compromís d'Albiol amb el Pacte Nacional per la Llengua dura menys de 24 hores
-
Política Sánchez eleva el xoc amb Israel: la Fiscalia General de l’Estat investigarà el genocidi a Gaza
-
Política Qui s'hi juga més?
-
Política Illa defensa des de Madrid que «la majoria dels catalans» volen «mirar endavant»
-
Política Feijóo, atrapat per la pinça Sánchez-Ayuso