La Guàrdia Civil espanyola apunta, en un informe intern, que l'expresident del govern balear Jaume Matas va evadir "importantíssimes" quantitats de diners que va gestionar mentre era el màxim mandatari de les Illes, i que procedia de diverses obres públiques adjudicades durant el seu últim mandat (2003-2007), entre les quals hi ha el velòdrom Palma Arena.
En un document de vuit pàgines signat pel Capità en cap de la Unitat de Policia Judicial, Bartolomé del Amor, i incorporat al conegut com a "cas Palma Arena", s'exposa que el també exministre es va apropiar de suborns procedents de concessions irregulars a diferents empreses i que els va desviar a paradisos fiscals i tercers països.
Segons l'informe, a què ha tingut accés Europa Press, aquestes operacions es van dur a terme "molt possiblement" a través de testaferros o entramats societaris, i fa èmfasi en el fet que, després de perdre les eleccions del 2007, Matas va fixar la seva residència als Estats Units, on hi va efectuar diverses transaccions a través de la xarxa financera i bancària.
La Guàrdia Civil subratlla també el tren de vida de Matas i el seu "substanciós" increment patrimonial, així com el de la seva dona, Maite Areal, assegurant que "no han estat justificat davant de la justícia" i són "totalment incompatibles" amb els càrrecs i ingressos reals que consten a l'Agència Tributària. De fet, destaca que en fer un balanç entre ingressos i despeses dels seus comptes corrents i llibretes bancàries, tan sols hi ha un desfasament de 1.000 euros "com a màxim".
Jaume Matas hauria evadit grans quantitats de diner il·lícit
La Guardia Civil sosté que l'expresident balear es va apropiar de suborns i comissions "importantíssimes"
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
-
Publicat el 02 de setembre de 2014 a les 12:32
Et pot interessar
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros