'Europa és un àmbit adequat per denunciar aquest tipus de perjudicis que causa l'Estat espanyol en contra dels nostres interessos', ha dit. Junqueras també ha aprofitat l'acte d'inici de campanya per llençar la seva primera proposta, una iniciativa ciutadana europea per aconseguir l'oficialitat del català a Europa.
El candidat independent d'ERC ha començat la campanya electoral a casa, a Sant Vicenç dels Horts, on resideix i d'on encara és regidor, en un acte al Centre Catòlic davant de més de 200 persones. Entre ells, els dos màxims dirigents d'ERC, el president, Joan Puigcercós, i el secretari general, Joan Ridao.
Junqueras ha assegurat que vol anar a Europa a denunciar actituds de l'estat espanyol cap a Catalunya. Per exemple, ha assegurat que l'estat beneficia altres territoris amb fons europeus 'en clar perjudici' de les empreses i els treballadors catalans, prioritza l'aeroport de Barajas sobre el Prat o fa pagar taxes més cares al port de Barcelona que al d'Algesires. Junqueras ha denunciat el 'dèficit fiscal brutal' al que considera que està sotmès Catalunya que 'també ha de ser denunciable a Europa'.
A més, considera que 'renunciar' al fòrum del Parlament europeu per 'internacionalitzar el conflicte nacional' seria 'un greu error'. De fet, ha assegurat que a Europa 'allò que és normal és avançar cap a la independència' i 'un àmbit adequat per avançar cap a la llibertat'. 'Depèn de la nostra voluntat, del nostre convenciment, de la nostra decisió, perquè tenim el dret de decidir, perquè Europa és un àmbit adequat per prendre aquestes decisions, per això la pròxima estació ha de ser Europa', ha dit, fent referència al lema de campanya.