El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat aquest dimarts que denunciarà el govern espanyol si abans que finalitzi el mes d'octubre Mariano Rajoy no el rep per iniciar el diàleg sobre la reforma del sistema de finançament. Puig ha fet aquest anunci als periodistes després d'informar que ha remès una tercera carta al president espanyol sol·licitant-li una reunió i comunicant-li l'acord unànime de tots els grups a les Corts Valencianes i els agents socials en favor d'una reforma del finançament i pel reconeixement del deute històric.
El president del País Valencià ha manifestat la voluntat de dialogar però ha advertit que si no hi ha diàleg anirà als tribunals. De fet, ha avançat que el seu Govern ja té preparades les accions judicials que impulsaran i ha reclamat "diàleg immediat". La pressió de Puig la secunda Compromís, encapçalat per Mónica Oltra.
La millora de finançament és una reclamació del socialista, que ja ho va marcar com una prioritat quan va prendre possessió com a nou president de la Generalitat Valenciana.
La Generalitat Valenciana denunciarà el govern espanyol si no inicia el diàleg sobre el finançament
Política
El president Ximo Puig envia una tercera carta a Rajoy sol·licitant una reunió per abordar aquesta qüestió i adverteix que està preparat per anar als tribunals si no rep resposta
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
13 d’octubre de 2015 a
les 10:29
Et pot interessar
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
