Lluc Salellas defensa que a l'esquerra li queden «moltes coses per reclamar»

El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona presenta el seu últim llibre "No t'espanti aquest vent" acompanyat de David Fernàndez | Proposa una esquerra centrada en els col·lectius "estructuralment discriminats cada minut que passa"

Publicat el 20 de setembre de 2016 a les 19:25
No t'espanti aquest vent (Angle Editorial), el darrer llibre del regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Lluc Salellas, podria ser entès com una crida a perdre la "por" als canvis que l'esquerra ha de defensar al llarg del segle XXI. Almenys així ho ha defensat l'exdiputat del partit de l'esquerra independentista, David Fernàndez, que aquest dimarts ha apadrinat la presentació de l'obra a la llibreria Laie de Barcelona.

Fernàndez ha proposat superar la "teranyina de la por" que impedeix "trencar una lògica" que en aquests 30 anys de democràcia ha portat un "capitalisme senil" i un "egoisme individual" creixent. En general, el pensament és "compartit" per Salellas, que s'ha declarat pertanyent a "una generació amb un estatut pactat, una constitució feta, refeta i inamobible i unes institucions europees ja creades. "Un món on semblava que no s'havia reclamar res més, però aquest llibre diu que no, que queden moltes coses per reclamar", ha afegit el regidor cupaire.

L'assaig polític és el resultat de la seva militància en "diferents fronts" de l'esquerra independentista "des dels 14 anys". "És expressat per mi però fet entre molts", ha afirmat sobre l'obra que ha definit també com una síntesi dels seus estudis en ciències polítiques i periodisme. El resultat és un text que toca 22 com el feminisme, l'homosexualitat, l'ecologisme, la diversitat funcional o l'habitatge amb un text "que arribés al màxim de persones".

Aquest dimarts, Salellas ha lamentat especialment la discriminació que pateixen les dones, "el 50% de la població". Per això ha defensat que l'esquerra ha de ser una proposta política que posi al "centre del debat" els col·lectius "estructuralment discriminats cada minut que passa". Tot plegat davant d'un públic en el qual destacava la presència de la diputada de la CUP al Parlament, Mireia Boya, i la periodista Mònica Terribas, que va ser professora de Salellas.