L'Audiència Nacional ha condemnat el Ministeri de l'Interior a readmetre Diego Pérez de los Cobos al capdavant de la comandància de la Guàrdia Civil a Madrid. El jutjat central contenciós-administratiu ha deixat sense efecte el cessament de Pérez de los Cobos i ha ordenat que se'l readmeti al seu lloc de feina.
La sentència estima el recurs presentat per Pérez de los Cobos contra la resolució del ministre Fernando Grande Marlaska de 28 de juliol de 2020 que desestimava un primer recurs contra la resolució que ordenava el cessament del coronel de la Guàrdia Civil, coordinador de l'operatiu policial de l'1-O. Interior presentarà recurs a la decisió del jutge.
El magistrat Celestino Salgado explica que el cessament es va justificar per no informar del desenvolupament d'actuacions de la Guàrdia Civil en el marc d'una investigació judicial pel 8-M oberta al jutjat 51 de Madrid, que havia ordenat a Pérez de los Cobos el "deure de reserva". Tot i així, se'l va cessar.
"El motiu de la decisió discrecional del cessament era il·legal, perquè va estar justificat per complir amb allò que la llei i el mandat del jutge ordenava, que era no informar del desenvolupament de les investigacions i actuacions en curs. Cosa que podria haver estat constitutius d'un il·lícit penal", argumenta el jutge.
La sentència sosté que el cas és un "clar exercici desviat de la potestat discrecional que apareix expressament recollit en el propi expedient administratiu, contra el que és habitual i que ha motivat que difícilment s'apreciï la desviació de poder pels tribunals. El magistrat subratlla que la motivació per cessar Pérez de los Cobos "era il·legal" i recorda que les la discrecionalitat s'ha d'exercir dins de la legalitat.
Marlaska, obligat a reincorporar Pérez de los Cobos al capdavant de la Guàrdia Civil de Madrid
L'Audiència Nacional deixa sense efecte el cessament del coronel i condemna Interior a readmetre'l al seu lloc de feina
Ara a portada
Publicat el 31 de març de 2021 a les 12:44
Et pot interessar
-
Política Vox, un any després del 12-M: consolidació sota la partitura de Trump
-
Política El govern espanyol separa en la investigació de les causes de l'apagada el sistema elèctric i la ciberseguretat
-
Política Junts es planteja presentar una esmena a la totalitat a la reducció de la jornada laboral al Congrés
-
Política Els Comuns, un any després del 12-M: defensors de l'habitatge amb una aritmètica a favor