Mas fa cas a Tremosa

El líder de CiU aposta per la màxima de "Catalunya serà logística o no serà"

Publicat el 13 de novembre de 2012 a les 14:05
Mas i Tremosa en un acte de les europees del 2009. Foto: CiU

"El mercat interior espanyol i català trigarà temps a revifar, per això, cal sortir al món". Amb aquesta màxima, el candidat de CiU a la presidència de la Generalitat, Artur Mas, ha exposat aquest matí l'aposta estratègica de la seva formació per l'economia catalana basada en l'exportació i en aprofitar la situació geoestratègica de Catalunya en el mercat global.

Bàsicament, Mas ha posat un full de ruta a la famosa "interdependència" que ha utilitzat com a concepte diverses vegades. Brandant les dades de l'exportació catalana, un dels únics sectors que funcionen en l'entramat econòmic català, Mas proposa recuperar l'expressió "Catalunya serà logística o no serà" (títol d'un llibre), forjat pel seu home a Brussel·les, l'hiperactiu eurodiputat, Ramon Tremosa.

Ras i curt, Mas planteja quatre propostes estratègiques: convertir Catalunya en la principal plataforma logística del sud d'Europa i la Mediterrània; insistir en el corredor mediterrani; consolidar les oficines comercials i aprofitar la marca "Barcelona" i impulsar la marca "Catalunya".

Des d'un àmbit de dinamització econòmica interna, el candidat sobiranista proposa un full de ruta de cinc punts: duplicar el nombre d'empreses exportadores catalanes en vuit anys per mantenir el tremp de les xifres actuals de vendes a l'exterior -aprofitant la capacitat estratègica dels països emergents; captar més inversió estrangera; potenciar el turisme; invertir en recerca i innovació i millorar la Formació Professional.