Joan Ridao aquest migdia a la seu d'ERC. Foto: ACN
L'anunci del diputat Uriel Bertran de plegar com a militant i diputat ha estat rebut sense gaire enrenou per ERC, o almenys, aquesta és l'aparença. I en política, les aparences ho són tot. El secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Joan Ridao, ha volgut desvincular la marxa Bertran del projecte "estratègic o ideològic" de la formació.
Ridao considera que la decisió de Bertran de presentar-se a les eleccions catalanes amb Joan Laporta i Solidaritat Catalana és "paradoxal" perquè "s'omple la boca parlant d'unitat de l'independentisme i no vol fer pinya amb ERC, que és l'únic referent vàlid per l'independentisme".
El secretari general d'ERC ha vinculat la marxa de Bertran a que el diputat "tenia aspiracions a les llistes electorals d'ERC que no s'han complert".