L'actual ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, hauria donat a la Casa Reial fins a 60 milions de pessetes anuals en metàl·lic amb origen de fons reservats de l'Estat. Això, segons publica aquest dilluns el diari ABC, s'hauria produït entre els anys 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González.
En aquell executiu socialista, Robles va ser secretaria d'Estat del ministeri d'Interior i també directora de la seguretat de l'Estat. Com explica el mateix diari, aquests diners es van lliurar de cinc en cinc milions de pessetes al mes per "no deixar rastre". La informació l'hauria revelat el desembre de 1994 l'exministre socialista Antoni Asunción en conversació amb l'exdirector del Centre Superior d'Informació de la Defensa, Emilio Alonso Manglano.
D'aquesta conversa, explica el diari, se n'extreu que aquestes transaccions es feien primer en talons, però a partir del 1994 es va optar per la via metàl·lica. I aquest sistema, precisament, no hauria agradat a la Casa Reial. Robles hauria argumentat el canvi explicant que així els moviments no quedaven enregistrats.
De moment, però, el PSOE ha evitat pronunciar-se sobre l'assumpte, i la seva futura portaveu al Senat, Eva Granados, ha dit estar "segura que la ministra donarà les explicacions pertinents". El seu soci de govern -Podem-, però, ha afirmat que la notícia és "una mostra més de la falta de transparència de la Casa Reial". Pel que fa a les files catalanes al Congrés dels Diputats, ERC ha registrat dues peticions de compareixença de Robles i del ministre de l'Interior, Fernando Grande Marlaska, per aclarir les informacions.
Robles hauria entregat fons reservats de l'Estat a la Casa Reial en metàl·lic
Les transaccions s'haurien produït entre 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González
ARA A PORTADA
-
Un any de la presa de possessió del Govern: entre la gestió i la necessitat de pressupostos Oriol March
-
Acció exterior, una dècada després: del relat del procés als «temes que preocupen a tothom» Oriol March
-
-
-
Óscar Puente, l'ariet de Sánchez que incendia «X» contra el PP: «No hi ha desgràcia que no els enxampi de farra» Sara Escalera
Publicat el 04 d’octubre de 2021 a les 17:40
Et pot interessar
-
Política L’Església catalana acusa Vox de criminalitzar la immigració
-
Política La immigració aprofundeix la divisió entre la Moncloa i el PP
-
Política La Moncloa impugna el veto del PP i Vox a les celebracions musulmanes a Jumella
-
Política Més delegacions i reubicacions d'oficines: els detalls de l'estratègia internacional d'Illa
-
Política La judicialització canvia d'aires i aboca Sánchez a una tardor calenta
-
Política Les urgències de Collboni en tornar de vacances