L'actual ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, hauria donat a la Casa Reial fins a 60 milions de pessetes anuals en metàl·lic amb origen de fons reservats de l'Estat. Això, segons publica aquest dilluns el diari ABC, s'hauria produït entre els anys 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González.
En aquell executiu socialista, Robles va ser secretaria d'Estat del ministeri d'Interior i també directora de la seguretat de l'Estat. Com explica el mateix diari, aquests diners es van lliurar de cinc en cinc milions de pessetes al mes per "no deixar rastre". La informació l'hauria revelat el desembre de 1994 l'exministre socialista Antoni Asunción en conversació amb l'exdirector del Centre Superior d'Informació de la Defensa, Emilio Alonso Manglano.
D'aquesta conversa, explica el diari, se n'extreu que aquestes transaccions es feien primer en talons, però a partir del 1994 es va optar per la via metàl·lica. I aquest sistema, precisament, no hauria agradat a la Casa Reial. Robles hauria argumentat el canvi explicant que així els moviments no quedaven enregistrats.
De moment, però, el PSOE ha evitat pronunciar-se sobre l'assumpte, i la seva futura portaveu al Senat, Eva Granados, ha dit estar "segura que la ministra donarà les explicacions pertinents". El seu soci de govern -Podem-, però, ha afirmat que la notícia és "una mostra més de la falta de transparència de la Casa Reial". Pel que fa a les files catalanes al Congrés dels Diputats, ERC ha registrat dues peticions de compareixença de Robles i del ministre de l'Interior, Fernando Grande Marlaska, per aclarir les informacions.
Robles hauria entregat fons reservats de l'Estat a la Casa Reial en metàl·lic
Les transaccions s'haurien produït entre 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina Redacció
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
Publicat el 04 d’octubre de 2021 a les 17:40
Et pot interessar
-
Política Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico»
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El Govern preveu avançar abans en els pressupostos que en el finançament