L'actual ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, hauria donat a la Casa Reial fins a 60 milions de pessetes anuals en metàl·lic amb origen de fons reservats de l'Estat. Això, segons publica aquest dilluns el diari ABC, s'hauria produït entre els anys 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González.
En aquell executiu socialista, Robles va ser secretaria d'Estat del ministeri d'Interior i també directora de la seguretat de l'Estat. Com explica el mateix diari, aquests diners es van lliurar de cinc en cinc milions de pessetes al mes per "no deixar rastre". La informació l'hauria revelat el desembre de 1994 l'exministre socialista Antoni Asunción en conversació amb l'exdirector del Centre Superior d'Informació de la Defensa, Emilio Alonso Manglano.
D'aquesta conversa, explica el diari, se n'extreu que aquestes transaccions es feien primer en talons, però a partir del 1994 es va optar per la via metàl·lica. I aquest sistema, precisament, no hauria agradat a la Casa Reial. Robles hauria argumentat el canvi explicant que així els moviments no quedaven enregistrats.
De moment, però, el PSOE ha evitat pronunciar-se sobre l'assumpte, i la seva futura portaveu al Senat, Eva Granados, ha dit estar "segura que la ministra donarà les explicacions pertinents". El seu soci de govern -Podem-, però, ha afirmat que la notícia és "una mostra més de la falta de transparència de la Casa Reial". Pel que fa a les files catalanes al Congrés dels Diputats, ERC ha registrat dues peticions de compareixença de Robles i del ministre de l'Interior, Fernando Grande Marlaska, per aclarir les informacions.
Robles hauria entregat fons reservats de l'Estat a la Casa Reial en metàl·lic
Política
Les transaccions s'haurien produït entre 1994 i 1996, durant el mandat de l'expresident socialista Felipe González
ARA A PORTADA
-
Política Acords parcials i negociació agònica a les esquerres: com queda per ara el mapa de coalicions el 29-N Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Gabriel Rufián dona per perdut un front d'esquerres realment ampli el 29-N: «Hem fracassat» Lluís Girona Boffi
-
-
Terra Protecció Civil ajorna fins demà al matí l'Es-Alert per les pluges a les comarques en avís vermell Natàlia Pinyol
Publicat el
04 d’octubre de 2021 a
les 17:40
Et pot interessar
-
Política Albares alerta de «possibles ingerències externes» a les eleccions espanyoles
-
Política
Oskar Matute serà el nou portaveu d'EH Bildu al Congrés espanyol
-
Política Illa avisa que el 29-N va de Sánchez o Feijóo i Abascal: «Catalunya decantarà la balança»
-
Política
Von der Leyen planteja reforçar el control europeu a regularitzacions migratòries com la de Pedro Sánchez
-
Política
Danys col·laterals
-
Política
«Barcelona s'ha faltat al respecte a ella mateixa»
