Roures: «El concurs és un moviment defensiu contra Sogecable»

Publicat el 17 de juny de 2010 a les 10:40
Jaume Roures en l'esmorzar informatiu d'aquest matí. Foto: ACN

El president de Mediapro, Jaume Roures, ha admès aquest dijous que l'obertura d'un concurs de creditors –antiga suspensió de pagaments- a una de les seves filials, Mediaproducción SL, respon a un 'moviment defensiu' contra la decisió del jutjat número 36 de Madrid que condemna la seva empresa a pagar 97 milions d'euros a Sogecable i a la carta d'aquesta empresa participada per Prisa que confirma a Mediapro que no els pagarà els 100 milions que els deuen pels drets de l'emissió de la lliga de futbol. És 'absolutament' un moviment tàctic que 'no té res a veure' amb la liquiditat de la filial de Mediapro, ha explicat en un esmorzar informatiu Jaume Roures.

Aquest és un nou capítol de l'anomenada guerra del futbol entre Mediapro, empresa de Jaume Roures i Sogecable, participada pel grup Prisa de Juan Luís Cebrián. Tot arrenca quan aquest dijous una filial de Mediapro, Mediaproducción S.L, es va declarar voluntàriament en concurs de creditors, antiga suspensió de pagaments.

Roures ha assistit aquest dijous a un esmorzar informatiu a Madrid com a presentador del portaveu parlamentari d'ERC, Joan Ridao. En acabar, Jaume Roures ha explicat que la decisió de declarar en concurs de creditors la filial de la seva companyia responia a dos motius. En primer lloc, assegura Roures que Sogecable va comunicar-los dilluns passat que no tenia intenció de pagar els 100 milions d'euros que els deuen per l'explotació dels drets d'emissió de la lliga de futbol, per 'l'afany de destruir-nos o perquè no tenen diners'.

En segon lloc, Roures carrega contra les decisions del jutjat número 36 de Madrid, que els condemna a pagar 97 milions d'euros més set d'interessos, per estimar que van incomplir reiteradament el contracte que tenien amb Sogecable i determinar que els drets de determinats clubs pertanyen a Sogecable i obliga a Mediapro a aportar-los els restants. En opinió del president de Mediapro, 'normalment' els estaments superiors revoquen les decisions d'aquest jutjat i queden encara entre 18 i 24 mesos perquè l'Audiència Provincial emeti una sentència.

'Davant d'això hem fet aquest moviment defensiu', ha explicat Roures que s'ha sorprès del a repercussió mediàtica que ha tingut el cas, ja que assegura que a la seva empresa no té cap impacte. Reconeix que es tracta també d'un moviment 'absolutament tàctic' que no té res a veure amb la liquiditat de la companyia.

No avança quin serà el pròxim pas que segueixi Mediapro en aquest segon assalt de la guerra del futbol. 'Els nostres moviments són treballar com treballem cada dia, desenvolupar això que nosaltres creiem que tenim que és talent, innovació, creativitat i propostes atractives en continguts per a tots els públics', s'ha limitat a dir.