Rovira: «Farem la llista només amb gent vinculada a ERC»

Diu que Mas faci la seva llista transversal amb personalitats de la societat civil, i si queda ERC creu que podria integrar-la al partit o que anessin a la CUP

Publicat el 10 de gener de 2015 a les 11:20
ERC ha proposat una nova reunió per aquest cap de setmana entre representants de la societat civil, ERC i CiU per “tancar definitivament el model de llistes”. Així ho ha explicat la secretària general d'ERC, Marta Rovira, en una entrevista a Catalunya Informació, en què ha remarcat que “ERC farà tot el possible perquè hi hagi un acord, i els independents no seran un escull”. 
 
Així, Rovira ha deixat clar que “farem una llista exclusivament amb gent vinculada a ERC”, i ha dit que “Mas té el dret de fer una llista el més transversal possible, amb els independents de la societat civil que s'hi vulguin sumar”. Rovira ha dit que “una vegada Mas hagi fet la seva llista, si hi ha persones de la societat civil que es consideren socialdemòcrates independentistes, podrem buscar la manera d'integrar-los a ERC, o a la CUP, per no perdre vots”. 
 
“Que ningú no pateixi, no anem a competir, no farem unes eleccions en què els partits que volem la independència competim, sinó que cooperarem. Renunciem a buscar suport de la societat civil, volem que Mas tingui la llista més transversal”, ha insistit Rovira, en un to un xic irònic. Al seu entendre, un acord per al model de llistes és “important i urgent per poder votar el futur del país”. 
 
Rovira s'ha mostrat confiada que dimarts, quan compareixerà Artur Mas, es pugui anunciar definitivament la fórmula electoral acordada i un full de ruta. “estem disposats a col·laborar amb el Govern amb el que sigui per tal de votar. Ens posem a disposició del Govern per fer un executiu de concentració per preparar el camí per votar. Aquest cap de setmana volem desencallar la fórmula electoral”.