La presidenta de la Junta d'Andalusia, Susana Díaz, ha anunciat aquest dimarts que no optarà a la secretaria general del PSOE per substituir Alfredo Pérez Rubalcaba, que abandonarà el càrrec aquest estiu després dels resultats del 25-M. En declaracions a la Cadena Ser, Díaz ha argumentat que la seva prioritat és centrar-se en la seva tasca a Andalusia i que no vol decebre als electors que van confiar en el seu partit. La renúncia de la presidenta andalusa deixa el camí lliure a altres candidats com Eduardo Madina i Pedro Sánchez, que sonen com a possibles substituts de Rubalcaba, tot i que no han confirmat oficialment la seva intenció a optar a la secretaria general.
El nou secretari general de la formació socialista es donarà a conèixer el darrer cap de setmana de juliol, una setmana més tard del previst inicialment, que era el 19 i 20 de juliol. La consulta als militants de la que sortirà el nom del successor d'Alfredo Pérez Rubalcaba es portarà a terme el diumenge 13 de juliol, tal com va decidir l'Executiva Federal dilluns passat.
El dia 25 de juny es proclamaran les candidatures i entre el 3 i el 6 de juliol se celebraran les assembles per escollir els delegats que participaran en el congrés extraordinari.
Fins ara, l'únic que ha expressat la seva voluntat de concórrer al procés és l'exdiputat i portaveu del corrent Izquierda Socialista (IS), José Antonio Pérez Tapias.
Susana Díaz renuncia a liderar directament el PSOE
Política
Assegura que la seva prioritat és Andalusia i que no vol decebre als ciutadans que van confiar en el seu partit
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
10 de juny de 2014 a
les 07:40
Et pot interessar
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
