Tot aquest festival de new romàntics de l'estat propi, capdavanters del diàleg i dolçainers de Xirivella és un tipus d'enrenou políticomediàtic que es podia haver evitat perfectament si ERC hagués assumit la responsabilitat de participar en la governació d'aquest país ple de famílies que pateixen. Un Govern d'aquestes característiques hauria estat un senyal fort en direcció a l'exterior i hauria eliminat les possibilitats d'especulació sobre la voluntat estratègica d'emancipació nacional.
Un Govern amb majoria suficient asseguraria l'aprovació dels pressupostos i a hores d'ara ja s'hauria comprovat que els -escassos- gestos de distensió financera que arriben de Madrid són obligats pel context i no pas políticament graciables. A més, aquesta crisi és profundíssima -el president del Bundesbank, Jens Weidmann, ajorna la recuperació fins més enllà del 2023- i, sigui quan sigui, ERC haurà d'estar disposada, si és necessari, a inaugurar un estat amb cartilles de raccionament. O és que el president de la República Catalana forçarà el Banc Central Europeu a condonar-nos el deute, a l'estil de Francesc Pujols?
Afortunadament, no és tard. Artur Mas ha de fer visible l'autoritat del president sobre tots i cadascun dels membres del Govern i ha de marcar els temps de l'acció política. I ERC s'ha de comprometre, inequívocament, a compartir la gestió i la responsabilitat d'unes finances insuportables. Avui sabem que la sobirania és possible, però no inevitable. "Per què trobo tan difícil escriure la pròxima línia?", cantaven els Spandau Ballet...
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’abril de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
