Jordi Turull s'incorporarà a treballar al despatx Badia Advocats de Terrassa. Ho farà com especialista de dret públic i la seva incorporació serà aquest dimarts 10 de març al matí, segons ha pogut confirmar NacióDigital. L'exconseller de Presidència és l'últim dels líders independentistes a accedir a l'article 100.2 del règim penitenciari, que els permet estar fora de la presó durant dotze hores al dia cinc dies a la setmana (de dilluns a divendres).
Turull és el segon pres polític que treballarà a Terrassa després que aquest dilluns 9 de març s'ha incorporat als serveis jurídics de l'Hospital Universitari MútuaTerrassa l'exconseller terrassenc de Territori i Sostenibilitat Josep Rull. Ho ha fet enmig d'una gran expectació de ciutadans que han volgut donar-li la benvinguda.
[noticiadiari]35/72746[/noticiadiari]
L'article 100.2 està previst en el reglament penitenciari i hi accedeixen uns 400 interns cada any tot i que en el cas dels líders independentistes fins ara ha comptat amb l'oposició de la Fiscalia però ha estat avalat, en el cas de Jordi Cuixart, pel jutjat de vigilància penitenciària.
Ha estat aplicat a tots els presos independentistes, un cop han estat classificats en segons grau penitenciari. Aquest article és d'aplicació immediata però ha de rebre l'aval del jutjat de vigilància penitenciària i, en última instància, de l'Audiència Provincial. Fins que no es pronunciï, els presos podran anar sortint de la presó unes hores al dia per treballar, fer tasques de voluntariat o cuidar familiars en edat avançada.
Paral·lelament, els presos han començat a presentar els recursos d'empara al Tribunal Constitucional contra la sentència de l'1-O, que els condemna a entre nou i tretze anys de presó pels delictes de sedició i malversació. Els primers en presentar-lo, dimecres passat, van ser Rull, Turull i Jordi Sànchez, que van denunciar vulneracions de drets durant tot el procediment i van exigir que es deixi en suspens la sentènca mentre el Constitucional aborda el recurs, un tràmit que pot durar anys. Jordi Cuixart també l'ha presentat. La seva defensa ho va anunciar en un acte a Madrid on també va denunciar vulneracions de drets fonamentals, com ara el dret a reunió.
Turull també treballarà a Terrassa
L'exconseller s'incorporarà aquest dimarts al despatx Badia Advocats i tindrà dotze hores de permís fora de la presó
ARA A PORTADA
-
-
Caos a Tel-Aviv: el corresponsal en cap de la Fox News ha de fugir corrents en ple bombardeig de l'Iran a Israel Víctor Rodrigo
-
Illa admet «decepció» amb Santos Cerdán i fa costat a Sánchez: «Cap comportament innoble ens farà abdicar» Sara Escalera
-
Fets públics els àudios de Santos Cerdán, Ábalos i Koldo: des de comissions fins a adjudicacions a Sant Feliu Guillem Delso
-
ERC, a mig camí de les municipals del 2027: revertir la tendència d'un cicle electoral de pèrdues Sara Escalera
Publicat el 09 de març de 2020 a les 11:26
Et pot interessar
-
Política Santos Cerdán no renuncia a l'acta de diputat i ja fa patir el PSOE
-
Política Castelldefels, amb el suport del PP, rebutja l'ampliació del Prat
-
Política L'alcaldessa del Prat reclama a Illa «tota la informació» sobre l'ampliació de l'aeroport en una reunió a Palau
-
Política Canvi a la presidència de l'AMI: Salvador Coll (Junts) agafa el relleu de Jordi Gaseni (ERC)
-
Política Els àudios de Santos Cerdán revelen una adjudicació sospitosa d'Adif a Sant Feliu de Llobregat
-
Política Albiol diu al jutjat que va revelar les dades mèdiques d'un sensesostre mort per «defensar la professionalitat» dels metges