L'Estat ampliarà el tram de l'AP-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i Amposta amb un tercer carril. El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha avançat que el projecte constructiu estarà enllestit enguany.
En un acte de la Cambra de Comerç de Tarragona, Flores ha afirmat aquest divendres que la construcció d'aquest tercer carril millorarà la fiabilitat de la via i la seva funcionalitat, davant l'increment de vehicles que hi circulen arran de l'alliberació dels peatges. El secretari general d'Infraestructures del Ministeri també ha explicat que es millorarà la connectivitat entre l'A-7 i l'AP-7 per adaptar els accessos entre aquestes dues vies d'alta capacitat.
"El què ha de passar aquest any és la licitació d'aquest projecte constructiu del tercer carril, a partir d'aquí el redactarem, licitarem obres i s'executaran, però anirem partit a partit", ha destacat el secretari general d'Infraestructures. Flores també ha detallat que s'ampliarà el tram entre Vila-seca i l'Hospitalet de l'Infant, però ha remarcat que no és tan prioritari com el de l'Hospitalet a Amposta. "És prioritari poder dotar d'un tercer carril que ens doti d'una fiabilitat, que si hi ha un accident ens permeti millorar el trànsit, si un camió avança a un altre puguem superar-lo per l'altre costat, per tant, és una millora en la funcionalitat d'aquesta via", ha afegit.
Flores ha assenyalat que ja tenen fets els estudis tècnics i que el fet que la via ja existeixi n'accelerarà tota la tramitació. "D'ençà que va caure el peatge, els camions que abans passaven per l'N-340 ara ho fan per l'AP-7, el clamor de la gent ens diu que és molt més incòmode circular-hi, tenim més problemes, el que volem és recuperar una funcionalitat i comoditat en l'ús d'aquesta via", ha insistit. A més, el Ministeri ja va anunciar a l'abril que construirà un quart carril a l'AP-7 entre el Vendrell (Baix Penedès) i el Papiol (Baix Llobregat). Llavors, Flores va explicar que la previsió és també licitar aquest any els diversos projectes que comportarà aquesta obra. L'Estat estima que costarà més de 200 milions d'euros.
[h3]Desdoblament de l'N-420, descartat[/h3]
Preguntat sobre la possibilitat de desdoblar l'N-420, Flores ha descartat que sigui la millor opció i creu que tècnicament només es pot construir una autovia en trams concrets. "Crec que no és la prioritat en aquests moments, espero convèncer a la Cambra de Terol i Reus que hi ha altres camins que són millors, més productius i més ràpids i eficients pel territori, complirem amb les esmenes i acords polítics a no sé què siguem capaços trobar altres acords", ha destacat.
[noticiadiari]2/235455[/noticiadiari]
Flores també ha parlat del projecte de transformació de l'N-340 al terme municipal de Tarragona i ha explicat que treballen amb l'Ajuntament per impulsar el carril bici i, contribuir així a la "humanització" d'aquesta via. Durant la seva intervenció, també s'ha referit a les obres del túnel de Lilla, que ja es troben en la seva recta final, i al corredor mediterrani. Finalment, Flores ha assegurat que col·laboraran en el que sigui necessari si el Servei Català de Trànsit redueix la velocitat a l'AP-7 per revertir l'alta sinistralitat en aquesta carretera.
Un tercer carril al tram entre l'Hospitalet de l'Infant i Amposta: la solució de l'Estat per a l'AP-7
El secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores, assegura que el projecte constructiu estarà enllestit enguany

- El projecte constructiu estarà enllestit enguany | GSV -
- | GSV
Ara a portada
Publicat el 10 de juny de 2022 a les 11:26
Actualitzat el 10 de juny de 2022 a les 13:42
Et pot interessar
-
Política Un altre triple salt mortal de Sánchez: fer de la necessitat virtut amb la despesa militar
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política La Fiscalia demana l’amnistia pels acusats pels preparatius de l’1-O