La reforma del codi penal, dins de la qual s’hi encabiria la reforma del delicte de sedició, hauria d’estar preparada i aprovada abans que acabi l’any, malgrat que Pedro Sánchez sostingui que no hi ha majoria. Això és el que ha defensat el president del grup parlamentari d’Unides Podem, Jaume Asens, aquest dimarts en declaracions a RAC1.
Per això, el diputat ha demanat al ministeri de Justícia que presenti una proposta de reforma per tal de negociar-la. El dirigent d’Unides Podem ha ressaltat que la reforma de la sedició és una via per al retorn dels exiliats, tot i que ha apuntat que encara quedaria pendent el delicte de malversació, que en aquest cas -ha remarcat- no implicaria penes de presó.
Asens també s'ha referit a la nova llei de secrets oficials del govern espanyol, sobre la qual ha considerat que sembla "més pensada per Felipe González que per Pedro Sánchez". Tot i avalar en gran part el text, el diputat ha criticat els terminis per desclassificar els documents, que en el cas de les informacions d’alt secret és de 50 anys amb 15 prorrogables. En el tràmit parlamentari, Podem plantejarà que el termini màxim sigui de 20 anys.
[noticiadiari]2/237632[/noticiadiari]
Asens també ha alertat que s’haurà de “negociar” amb el bloc de la investidura en cas que el PSOE no vulgui “activar el bloc del règim del 78” amb el PP.
Unides Podem pressiona per reformar la sedició abans que acabi l’any
Asens demana al govern espanyol que presenti un projecte de reforma i critica els terminis de la nova llei de secrets oficials

- Jaume Asens. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 02 d’agost de 2022 a les 07:45
Et pot interessar
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític