València canviarà el nom a més de 100 carrers relacionats amb el franquisme

Joan Ribó impulsa la mesura per "dignificar la ciutat"

Publicat el 10 de juliol de 2015 a les 13:08
L'alcalde de València, Joan Ribó, ha assenyalat aquest divendres que canviarà el nom a més de 100 carrers relacionats amb la dictadura franquista. Ribó ha fet aquest anunci als mitjans després de visitar les obres del circuit 5K, als Jardins del Túria de València. L'alcalde ha dit que cal "dignificar la ciutat" i ha recordat que ara fa tres anys, com a portaveu de Compromís, va impulsar una moció perquè Franco deixés de ser alcalde honorífic de la ciutat . Ribó ha afegit que compta amb informes de les facultats de Geografia i Història, així com la de Dret de la Universitat de València per poder canviar el nom a un centenar de carrers de la ciutat.

Aquests informes són fruit de la feina conjunta fet pel PSPV, Compromís i Esquerra Unida durant la passada legislatura, amb l'oposició del govern de Rita Barberá.

"Si vas a Alemanya no veuràs cap nom vinculat amb Adolf Hitler, si vas a Itàlia no veuràs cap nom relacionat amb Mussolini, nosaltres volem ser democràtics com aquests països", ha dit Joan Ribó.