L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero creu que l'actual líder de l'executiu estatal, Mariano Rajoy, ha de prendre la iniciativa de dura a terme una reforma de la Constitució, tot i que sigui "arriscat", per així donar una sortida al procés català. "La iniciativa l'ha de prendre el president del govern, que primer ha d'obrir-se mentalment, i després ha d'obrir un procés de diàleg per reformar la Constitució", ha assenyalat a la Cadena Ser. Des del seu punt de vista, és una operació arriscada i difícil, però "sempre s'ha d'arriscar" en allò que fa referència a Catalunya, sosté.
En aquesta reforma constitucional, creu que s'haurien de "recuperar" punts de l'Estatut del 2006, que ell va liderar durant el seu mandat. "Si la raó i el que ens ha dut a la situació actual és la sentència del Tribunal Constitucional que no va agradar a Catalunya, doncs veiem què podem recuperar de l'Estatut a través d'una reforma de la Constitució, fins i tot a través de lleis orgàniques", ha raonat.
"Defensar la Constitució no és defensar una legalitat formal i no és un recurs retòric, és defensar els principis democràtics que millor articulen la convivència", ha apuntat, assegurant també que Alfredo Pérez Rubalcaba va plantejar un camí i una sortida a l'assumpte, "avançant bastant" en els aspectes de la reforma de la Carta Magna que defensa el PSOE.
Zapatero emplaça Rajoy a liderar una nova Constitució
Proposa recuperar els punts de l'Estatut tombats pel TC com a via per desactivar el procés català
Ara a portada
Publicat el 09 d’abril de 2014 a les 11:23
Et pot interessar
-
Política Els militants d'ERC a Barcelona voten la nova direcció de la federació entre Baró i Camacho
-
Política Borràs agraeix la petició perquè Sánchez l'indulti i evitar la presó
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat»