Zapatero i Montilla volen un acord de finançament abans de final d'any

Publicat el 06 de novembre de 2008 a les 06:56
La setmana passada, la vicepresidenta primera del govern espanyol, María Teresa Fernández de la Vega, va assegurar que aquest objectiu continua sent vigent.

Aquest dimecres, aprofitant que Montilla era a Madrid per lliurar el premi Blanquerna a l'empresària Esther Koplowitz, s'ha reunit amb Zapatero a La Moncloa, on han acordat accelerar les negociacions. De fet, Solbes no es decanta pel seu propi "pla B" que només es posaria en marxa si no hi hagués acord abans de l'1 de gener de 2009. El seu pla passa per dotar el nou sistema de finançament d'una clàusula de retroactivitat perquè tingués vigència efectiva des del primer dia de l'any.

A banda del nou model de finançament per Catalunya, els dos polítics també han parlat sobre la crisi econòmica i de les mesures que Zapatero va anunciar dilluns passat per impulsar la creació d'ocupació i per ajudar les famílies a pagar les hipoteques. A més, tots dos s'han felicitat pel fet que Barcelona tindrà la seu de la Unió pel Mediterrani.