Enguany es compleix el 125è aniversari de la primera edició de Canigó de Jacint Verdaguer i per commemorar-ho la Fundació Jacint Verdaguer de Folgueroles i la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la Universitat de Vic han promogut la iniciativa de penjar a la xarxa, en format vídeo, una lectura polifònica del poema.
Durant 125 dies es penja diàriament a Youtube un fragment del poema Canigó, llegit i interpretat per una de les 125 veus reconegudes que intervindran en el projecte. Els lectors, que estaran situats a diferents indrets de la geografia catalana com Montserrat, Sant Miquel de Cuixà, Barcelona, Folgueroles, Caldetes, aniran caminant i llegint Canigó, passant-se, un rere l’altre, el testimoni d’aquesta obra literària.
La iniciativa també ha passat per Ripoll. Aquest diumenge el fragment l'ha llegit el periodista santjoaní, cap de Cultura d'El 9 Nou, Jordi Vilarrodà. Fa unes setmanes va ser el torn de la ripollesa Núria Camps des de Sant Miquel de la Roqueta. A la lectura coral hi han participat personatges com Lluís Soler, Albert Om, Perejaume, Maria del Mar Bonet, Enric Casasses, Vicent Partal, Montserrat Abelló, M. Antònia Oliver, Gerard Quintana, Cinta Massip, Gisela Bellsolà i Joan-Lluís Lluís entre altres.
Una manera de seguir aquest projecte és a través del hastag de Twitter #canigo125 o amb l'usuari canigo125 del Youtube.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SqZk1q-kboQ&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m9dGCdEBJv8[/youtube]
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de febrer de 2011 a
les 10:39
Et pot interessar
-
Cultura
Queralbs homenatja els antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria
-
Cultura Un projecte proposa als habitants de Ripoll explorar elements desconeguts dins la vila
-
Cultura
L'ateneu de Campdevànol recupera l'activitat després de les obres a l'edifici centenari
-
Cultura
Construeixen a Campdevànol un pessebre a escala real amb fusta de boscos de la zona
-
Cultura
La Fira de Bruixes de Ripoll 2025: una de les cites esotèriques més rellevants del país
-
Cultura
Un camió-teatre farà parada al Ripollès aquest setembre
